2013/08/19

o balsamie idealnym na lato - Fitomed

Witam , dziś chciałam  napisać o balsamie jaki stosuje od około miesiąca  : ziołowy  Balsam do ciała Fitomed , Lukrecja Gładka .  Właśnie dziś zauważyłam że prawie się  kończy , naprawdę szkoda bo to przyzwoity produkt na lato .  Nie raz uratował moją skórę po ekspozycji na słońcu , niestety zdarzało się jeździć rowerem bez balsamu z filtrem którego nie kupiłam do dziś wychodząc z założenia że filtry na ciało to tylko na plaży . 





Na początek zapraszam do poczytania co producent miał nam do przekazania na opakowaniu . Oprócz przekazu zauważyłam że nalepka  jest solidniejsza i już nie przemaka tak jak dawniej przy szamponie , widać że jest z lepszego  papieru .  To taki szczegół techniczny , niby nie ważny ale tamte stare nalepki mnie denerwowały .


Zerkając na skład widzę że mam do czynienia z  produktem wcale nie  lekkim ,  ale za to bez zbędnych śmieci ,  są  za to ekstrakty roślinne , substancje łagodzące i natłuszczające  , Mineral Oil , tak  demonizowany a  widzę  że  mi on wcale nie szkodzi , poza tym mamy go na 5  miejscu składu  co oznacza że nie ma go wcale dużo .   Zauważyłam że jest też olej z pestek winogron . Generalnie nie bawię się w  analizę pojedynczych składników  a chciałam nieco przybliżyć co tam mamy . 

 Balsam otrzymałam w solidnym ale skromnym i charakterystycznym opakowaniu . Zawiera 250 ml i jest raczej wydajnym produktem zważywszy na fakt że stosowałam go regularnie i wcale nie oszczędzając .  Tak naprawdę balsamu nie trzeba używać  dużo bo genialnie się rozciera i nie wymaga grubej warstwy aby poczuć jego działanie . 

Poniżej kilka zdjęć na których chciałam oddać choć w pewnym stopniu konsystencję , kolor oraz wrażenie jakie daje użycie balsamu na skórę
1. Konsystencja : treściwa ale lekka , troszkę jakby galaretkowata , nie zbita . Kolor biały .
2. Po roztarciu widać że trochę się maże ale po chwili  wchłania się  , aplikując balsam  od razu widzę jak dużo zawiera wody , zawarta Lecytyna  sprawia że woda wraz z ekstraktami nie wyparowuje a milutko otula ciało.
3. Po wmasowaniu na  chwilę pozostawia taką poświatę, powłoczkę  ( nie wiem dlaczego na zdjęciu wyszło jakby bielił skórę ? zapewniam że tak nie jest a to tylko psikus mojego aparatu ).
 Założywszy ubranie nie mam wrażenia aby coś mi się coś  kleiło na ciele .  


Zapach : wyczuwam mocne  nuty ziołowe  tak jak w innych kosmetykach Fitomed . Tym razem przypominają mi trochę migdały , mniszka lekarskiego ... Dla mnie ważny jeszcze jeden szczegół , nie atakują mnie po nim komary . 

Jak działa balsam ? Plus/Minus :
+ nawilża i lekko natłuszcza
+ szybko się wchłania 
+ jest wydajny 
+ łagodzi podrażnienia 
+ świetny po depilacji jak i po nadmiernym opalaniu
+ daje wrażenie miękkiej i zadbanej skóry 
+ nie klei się i nie przetłuszcza 
+ przyjemny i delikatny ziołowy zapach 
+solidne i skromne opakowanie 
+ dobra cena i dostępność 

- dla niektórych minusem może być Mineral Oil 
- ziołowy zapach nie musi każdemu odpowiadać
- nie radzi sobie z ekstremalnie suchymi miejscami np. kolana, łokcie 


Cena balsamu na stronie producenta to 12 zł .
Dostępność : sklepy zielarskie , wyspy z naturalnymi kosmetykami , internet . 

Fitomed

29 komentarzy:

  1. mnie ziołowy zapach odpowiada, na pewno przetestuję ten balsam

    OdpowiedzUsuń
  2. A mi zapachy ziołowe nie odpowiadają. Zawsze mnie coś drażni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie miałam nic z tej firmy, a wszędzie o niej czytam muszę się w końcu skusić

    OdpowiedzUsuń
  4. muszę go kiedyś wypróbować ;')

    obserwujemy? ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. A mi nie odpowiada ziołowy zapach;(

    OdpowiedzUsuń
  6. Co raz bardziej kuszą mnie produkty tej firmy, nigdy wcześniej nic z niej nie miałam a czytam wiele pozytywnych opinii.

    OdpowiedzUsuń
  7. nie wiem jak przyjęłabym zapach, choć wyczuwany przez Ciebie migdał by mi pasował

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. każdy podobno odbiera inaczej zapachy

      Usuń
  8. Fajnie, że dobrze Ci służy! :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. tyle dobrych opinii o kosmetykach fitomed ostatnio... aż mi się zachciało coś spróbować. w UKniestety - jak na lekarstwo

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam dość suchą skórę, ciekawe jakby sobie poradził :)

    OdpowiedzUsuń
  11. nie wiem jak zareagowałabym na taki zapach, bo jednak jestem fanką owocowych lub naturalnych woni w balsamach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trudno to stwierdzić , najlepiej wypróbować

      Usuń
  12. mi ziolowy zapach raczej na penwo by nie odpowiadal.. ;)

    hehe no ta niesmialosc jak sie potem dowiedzialam to chodzi o cos innego ;D

    OdpowiedzUsuń
  13. Coraz bardziej ciekawią mnie kosmetyki Fitomed, zbierają prawie same dobre recenzje, do tego są niedrogie i mają przyzwoite składy...Muszę kiedyś wypróbować kilka rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  14. ciekawy produkt, nigdy nie miałam nic z tej firmy ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Coraz bardziej mnie ta firma do siebie przekonuje :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Na pewno się w końcu na niego skuszę:) Nie przepadam za ziołowymi zapachami, ale kusi mnie to, że choć trochę jest naturalny.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja lubię ziołowe zapachy :) Na pewno wypróbuję parę produktów tej firmy.

    OdpowiedzUsuń
  18. fajnie że znalazłas produkt idealny, ja już miałam wiele kosmetyków Fitomed i żaden mi nie pasował

    OdpowiedzUsuń

Szanujmy pracę swoją i cudzą, czytajmy !
Komentarze nie związane z artykułem nie będą publikowane.