2013/08/13

poduszka gryczana na zdrowy sen

Tak jak zapowiadałam , dotrzymuje słowa i dziś na tapecie poduszka gryczana . Nie cały miesiąc temu otrzymałam ją dzięki uprzejmości Pana Grzegorza z noweklimaty.pl . Jest więc to współpraca na co różnie możecie reagować . Myślę  że to   nie wpływa na moją opinię gdyż poduszkę chciałam kupić już wcześniej sama a współpraca tylko ułatwiła mi fakt   jej posiadania . Trochę przybliżę Wam mój problem - otóż cierpię na bóle  kręgosłupa i bardzo często zmieniam poduszki , nawet co 3 miesiące , rzadko która mi odpowiada na dłużej , miałam nawet taką specjalną ortopedyczną ze sklepu medycznego jednak nie wysypiałam się na niej dobrze bo była  zbyt twarda i  z pianki która nie przepuszczała w ogóle  powietrza .
 Kiedy dostałam poduszkę z gryki zaskoczyło mnie to że jest ona taka ciężka a potem uzmysłowiłam sobie że to przecież produkt naturalny a łuska musi mieć swoją  wagę :)

Zaczniemy od środka czyli od samego serca poduszki które stanowi łuska gryki .  Pewnie nie wiele z Was zdawało sobie sprawę że łuski gryki były wykorzystywane już 2000 lat temu  jako wypełniacz do poduszek i materacy.   Posiadają szereg zdrowotnych właściwości , działają przeciwzapalnie , przeciwbakteryjnie , utrudniają rozwój roztoczy , nie pochłaniają wilgoci  ani zapachów . Dają cyrkulację powietrza dzięki czemu nie nagrzewają się (opcja na upały) .  Znakomicie nadają się dla alergików . Łuska gryki pachnie naturą , łąką , sianem. Przywołuje miłe wspomnienia z czasów dzieciństwa , wakacji spędzonych na wsi .





 Łuski umieszczono we wsypie  z naturalnej i mocnej  bawełny , zamknięto szczelnie suwakiem , nic się nie wysypuje . W razie potrzeby zawsze  można  odsypać nadmiar łuski , w ten sposób reguluję się jej grubość. 


Samej poduszki nie pierze się w wodzie gdyż łuska  ma właściwości barwiące . Można ją odświeżyć wkładając do zamrażalnika lub tylko przewietrzyć  na balkonie . 


Oczywiście poduszka ma wymienną poszewkę którą można prać , moja jest z lnu . Chyba pierwszy raz mam taką , zaskoczyło mnie to że  len jest bardzo miły a jednocześnie chłodny .  


Moja poduszka ma wymiary   60x 40 , jest to ten model : http://www.noweklimaty.pl/poduszka-gryczana-60x40-bawelna.html. Wielkość jak dla mnie idealna,  zawsze kupuję te mniejsze poduszki  bo na takich łatwiej ułożyć głowę a przy tym włosy nie plączą się na poduszce bo można je ładnie ułożyć powyżej . 


 Łuski gryki mają fajne właściwości - są twarde ale bardzo elastyczne dzięki czemu dopasowują się do zapamiętanego kształtu .  Nie tak jak w miękkich poduszkach z silikonu gdzie głowa po pewnym czasie się zapada a poduszka przestaje ją podtrzymywać . 


Niestety żadna ze mnie modelka do sesji pościelowych ;)   ale  udało mi się wypożyczyć kuzyna , mam nadzieję że widać jak poduszka ładnie podtrzymuje głowę a kręgosłup dobrze się układa . 


A teraz najważniejsze czyli jak poduszka działa na mój kręgosłup? Udało mi się w pewnym stopniu pozbyć bóli kręgosłupa.  Poduszka bardzo uprzyjemnia sen  . Jest sprężysta , konkretnie  trzyma głowę na właściwej pozycji przez całą noc .  Cichy szelest łuski kołysze do snu i pozwala oderwać się od natrętnych myśli .    Rano budzę się wyspana i wypoczęta . Jak wiadomo sen wpływa na wszystko , na samopoczucie i psychikę  , na urodę  .  Kondycję , regenerację ciała  a więc i gładką , zdrową cerę , wiemy przecież jak kończą się nie przespane noce , nie dopuśćmy do takich . 
Mam nadzieję że poduszka zostanie ze mną  na dłużej i  będzie mi  służyć . 

12 komentarzy:

  1. Bardzo wygodne są te poduszki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja mam do medytacji i bardzo ją lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem bardzo ciekawa czy taka poduszka jest w stanie poprawić komfort snu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie mialam takiej poduszki ale widze ze warto zakupic:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa ta poduszka;)
    nigdy takiej nie miałam
    Chyba się skuszę bo ostatnio często towarzyszy mi ból kręgosłupa

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie miałam takiej poduszki :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś coś tam słyszałam o takich poduszkach ale nie wiem czy chciałabym na niej spać ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. oo pierwsze słyszę o takiej poduszce :D ale bardzo mi się to podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwszy raz coś takiego widze :) Jestem ciekawa ja mi by się na tym spało :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja myślałam o takim mini materacu;)

    OdpowiedzUsuń

Szanujmy pracę swoją i cudzą, czytajmy !
Komentarze nie związane z artykułem nie będą publikowane.