2013/10/10

7 czynników (niekosmetycznych) dzięki którym zawsze będziesz czuć się piękna

Dzisiejszy temat przyszedł mi do głowy zaraz po przebudzeniu . Taki zupełnie świeży więc od razy przelałam go na klawiaturę . Temat na blogu kosmetycznym ale nie o  kosmetykach . Co sprawia że czujemy się młode i piękne ? Czy tylko kremy , maseczki i zabiegi są w stanie nam to zapewnić ? Okazuję się że wcale nie . 
Oto moje 7 czynników do osiągnięcia pełni zdrowia , piękna i dobrego samopoczucia . 

1. Śmiech. Jak często zapominamy o tym czynniku  najważniejszym  dla zdrowia  , urody i długiego życia ? Dystans do życia jest na potrzebny jak tlen do oddychania . Stałe przejmowanie się wszystkim prowadzi do wielu groźnych dla zdrowia (a więc i dla urody) chorób .Nie będę tu Was straszyć ale z pewnością nikt nie  odmówi mi  racji .  Dawka śmiechu wcale nie powoduje zmarszczek lecz odpręża mięśnie całego ciała a więc i twarzy , co za tym idzie także dotlenia a więc działa lepiej niż koenzym Q10 z kremów odmładzających .  Dlatego też warto otaczać się ludźmi pozytywnie nastawionymi do życia , nie rozpamiętywać porażek i korzystać z każdej okazji do śmiechu . Warto obejrzeć film który nas rozweseli , ja np, wczoraj nieźle śmiałam się na 27 sukienek :

27 sukienek (2008)
źródło zdjęcia filmweb.pl



2. Przyroda . Czy doceniamy wartość otaczającej nas przyrody ?  Przyroda to życie , to tlen . Piękne widoki:  drzewa - oddziałują  pozytywnie  , trawa - kolor zielony relaksuje oczy .  Słońce (które wcale nie postarza) dające pozytywną energię i działające antydepresyjnie . Spacer na świeżym powietrzu dodaje energii i odmładza , to wcale nie slogan reklamowy to szczera prawda .  Wizyta w lesie to zdecydowanie lepszy pomysł na spędzenie popołudnia niż np. zakupy w galerii gdzie można nabawić się nerwicy od natłoku ludzi oraz towaru .

zdjęcia ze spaceru 

3. Odżywianie. Ten czynnik chyba najbardziej znany choć  przez wiele osób po prostu lekceważony.  Ile z nas myśli : skoro teraz jestem młoda , szczupła , czuję się zdrowo i mam ładną cerę to  mogę bezkarnie wcinać co popadnie ? Albo po prostu wpada  w pułapkę reklam gdzie ktoś nam wmówi że baton uszczęśliwia lub ciastka są zdrowe na śniadanie ?   Nie dajemy sobie rady z układaniem menu lub po prostu myślimy że nie mamy na to czasu? Na samodzielne gotowanie szkoda dnia  ? A czy szkoda czasu na życie ? Te słowa napisałam do ignorantów (sama kiedyś takim byłam). Tu  polecam Wam blog nie tylko  o odżywaniu http://biegpozdrowie.blogspot.com/ czyli jesteś tym co jesz .

moje śniadanie i gruszki z sadu 

4. Sport. W czasach kiedy Chodakowska  rządzi na FB nie trzeba nikomu o tym przypominać że sport i aktywny tryb życia wpływa na wszystko a szczególnie na urodę . Osoby wysportowane są szczuplejsze mimo że często ważą nie mało , mają piękną skórę (bez cellulitu)  i po prostu promienieją . Jakiś czas  sama ignorowałam tą dziedzinę czemu zawdzięczam obecne bóle kręgosłupa .  Teraz nie wyobrażam sobie dnia bez aktywności . I jeszcze jedno : nie musisz chodzić to fitness klubu ani kupować modnej odzieży  aby żyć aktywnie , oczywiście jeśli to Was zmotywuje to czemu nie ? Ale motywacje trzeba mieć w sobie , poczuć ten przypływ energii który w końcu uzależni  nas od sportu .

Mel B. i Ewa Chodakowska
http://koktajl.fakt.pl/cwiczenia-na-plaski-brzuch,artykuly,213927,1.html


5. Hormony .  Tu napisze na własnym przykładzie ponieważ ekspertem nie jestem i nie chciałabym palnąć głupoty . Ja akurat cierpię na hashimoto czyli przewlekłe zapalenie tarczycy . Wyniki mam właściwie w normie choć nie są idealne , znaczną poprawę jakości życia zawdzięczam suplementacji naturalnego hormonu tarczycy .  Zanim zaczęłam go przyjmować moja cera to był koszmar , trądzik leczony latami przez różnych dermatologów wcale nie ustępował a przyjmowane antybiotyki tylko osłabiły mi wątrobę . Tak naprawdę nie wiem czy  kiedyś bym odkryła swoją przypadłość gdyby nie przypadkowe badanie Usg , na podstawie badań TSH wcale nie wychodziło na to że mam jakieś problemy z tarczycą  , zrobiłam cały komplet badań hormonalnych i wszystko było w normie . Taki z tego wniosek że trzeba szukać wielu przyczyn i odwiedzić paru lekarzy aby w końcu dojść prawdy .  A obecnie i tak wcale nie jest idealnie .


6. Hobby. Czyli to co nas relaksuje , pozwala oderwać od natrętnych myśli , wszystko co sprawia nam  radość . Dla mnie hobbym kiedyś było zdobienie paznokci oraz makijaż . Obecnie zdecydowanie wolę hobby aktywne czyli sport , jazde rowerem , spacery z psem na świeżym powietrzu . Mogę do tego doliczyć także łowy w sh ale  nie w  takim zatłoczonym sklepie gdzie trzeba się rozpychać łokciami . Lubię małe sklepiki gdzie wszystko jest na wieszakach .

Pies to też hobby 


7. Miłość . Nie wiem czemu jest na końcu listy  ? To zupełny przypadek . Nie trzeba nikomu przypominać że miłość odmładza . Wybór odpowiedniego partnera życiowego, przy którym czujemy się bezpiecznie to coś zupełnie innego niż szalone zakochania nastolatek, które czasem dostarczają więcej nerwów niż spokoju  i poczucia stabilności . Piszę to ja kobieta ponad 30-letnia , choć pewnie nie wyglądam . Z perspektywy czasu wolę tą stabilizację i oparcie.



Zapraszam Was do dyskusji czy zgadzacie się z tym co napisałam ?
 A może macie swoje własne propozycje  na młody wygląd i zdrowe samopoczucie ? 


20 komentarzy:

  1. Podpisuje się pod tym, co napisałaś obiema rękami! :) Bez tych czynników nawet najdroższe maskary i pudry na niewiele się zdadzą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo pozytywny post Basiu :))
    Ja dodałabym jeszcze samorozwój - nauka nowych języków, studia, czytanie książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z ust mi to wyjęłaś. Mnie osobiście bardzo poprawia humor każda nowo zdobyta umiejętność czy dobra przeczytana książka

      Usuń
  3. Wszystko swietnie opisane, ja właśnie miałam dodac samorozwój,a le niestety, a moze stety, wyjęłyście mi to z ust (2 i 3 komentarz). Pozdrawiam
    Styl Bycia
    Zapraszam na konkurs wygraj siebie, może wygrasz i uwiecznisz swoje włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Basiu, dzięki za taki post.... faktycznie młodo wyglądasz, widać, że stosujesz te metody ;). Ja ćwiczę z Ewą od paru dni, już czuję się lepiej. Staram się też ograniczać słodycze ze względu na mój cellulit, na który patrzeć nie mogę...gr..Hobby to coś, co pomaga i ja np. uwielbiam ostatnio tworzyć kartki :) Pozdrawiam uśmiechając się promiennie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobrze mieć swoją pasje , ćwiczenia to dobry pomysł

      Usuń
  5. smiech i dobre odzywianie to podstawa:)

    OdpowiedzUsuń
  6. trenuje z chodakowską i jestem prze szczęśliwa

    OdpowiedzUsuń
  7. z tego wszystkiego muszę tylko nad odżywianiem popracować i sportem :) jutro chyba wybiorę się na spacer z kijkami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja za dużo się śmieję, aż mam pełno zmarszczek:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gdzie Ty masz te zmarszczki ? ja ich nie widzę

      Usuń
  9. Ale cudny piesek!
    Dla mnie najbardziej chyba miłość działa najbardziej odmładzająco i uszczęśliwiająco :D Przy moim TŻcie zawsze czuję się piękna:)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja czuję się piękna gdy mój chłopak na mnie patrzy, komplementuje mnie, szczególnie rano gdy nie mam makijażu i moje włosy wyglądają tragicznie :P

    OdpowiedzUsuń
  11. świetny tekst!! I jaki prawdziwy! Ja może mało się śmieję, ale mam wokół siebie ludzi, którzy sprawiają, że uśmiecham się nawet obudzona o 7 rano, choć jestem wielkim śpiochem :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo przydatny wpis - przypomina o rzeczach, o których często zapominamy ;)
    PS Bardzo fajny blog, widać w nim cząstkę Ciebie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje bardzo , o to mi zawsze chodziło w prowadzeniu bloga

      Usuń

Szanujmy pracę swoją i cudzą, czytajmy !
Komentarze nie związane z artykułem nie będą publikowane.