2013/11/20

ciasteczka owsiane z żurawiną


Tematy zdrowia, diet i odchudzania  coraz bardziej popularne na blogach. Ja co prawda prowadzę blog kosmetyczny, ale widzę, że coraz bardziej odbiegam od tematów kosmetycznych, piszę o  tym co mnie interesuje a obecnie jest to temat jedzenia. Jeść musi każdy, nawet pani Chodakowska napisała na fb, że zdrowe ciało to ciało odżywione i bardzo dobrze, bo była posądzana o propagowanie anorektycznych haseł. Jak zwykle odbiegłam od tematu a dziś upiekłam ciastka owsiane, chodziło za mną słodkie, a składniki  na ciasteczka akurat były  w kuchni. Piekłam według przepisu Aciri, lubię jej blog bo ma proste przepisy, takie co zawsze wychodzą . Przepis oczywiście trochę zmodyfikowałam, ale minimalnie . 


Przepis na  ciasteczka owsiane z żurawiną :


  • szklanka mąki pełnoziarnistej pszennej 
  • pół szklanki płatków owsianych  zwykłych ( użyłam Sante ) 
  • 1/4 szklanki cukru trzcinowego (lub Stewia, ale jeszcze nie próbowałam proporcji)
  • 1 całe jajko
  • 1/2 szklanki suszonej żurawiny , posiekanej na drobne kawałki
  • 1/5 kostki masła 
  • 1/4 szklanki oleju z pestek winogron 
  • 1/2 łyżki cynamonu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 

Tak wyglądają ciasteczka już uformowane na blaszce ( trochę musiałam im pomóc). Przyznaje, że wcale nie chciały się tak gładko ciąć nożem, jak to jest w oryginalnym przepisie, ale może to przez dodatek oleju, albo za krótko były w lodówce ? Mimo wszystko po upieczeniu były chrupkie i nie rozpadały się. Piekłam 20 minut w 180 stopniach .  

Moje ciacha po upieczeniu :

Wiecie co? Kocham gotować, piec i sprawia mi to coraz więcej frajdy. Aż  trudno uwierzyć, że kiedyś potrafiłaś jeść gotowe pierogi made in biedronka . 

11 komentarzy:

  1. Mniam, mniam, ja mam podobny tylko z biała czekoladą jeszcze, też zamierzam je upiec, pozdrawiam
    Styl Bycia

    OdpowiedzUsuń
  2. lubimy z męzem, czasem robie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasteczka wyglądają pysznie! Na pewno skorzystam z tego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pięknie wyglądają robiłam podobne ale pieguski z czekoladą i orzechami- pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. na pewno spróbuję, bo uwielbiam takie ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie ciasteczka muszą być niezwykle smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja też bardzo lubię gotować, chociaż wciąż się uczę i testuję nowe przepisy, smaki, wariacje no i przede wszystkim słucham rad M. który jest doświadczonym kucharzem z wieloletnim stażem :)
    czasami też piekę takie owsiane ciasteczka, a nawet formuję z nich batoniki, jak trzeba np. zaprać jako przekąsę do pracy czy na długi dzień poza domem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wyglądają super apetycznie, już zapisałam sobie przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Szanujmy pracę swoją i cudzą, czytajmy !
Komentarze nie związane z artykułem nie będą publikowane.