2013/12/10

Pełnoziarniste bułeczki z lekko włoskim smakiem

Dziś pora na wpis kulinarny, coś ostatnio opuściłam się z takimi. Nareszcie mogę się podzielić moim sprawdzonym przepisem na bułki pełnoziarniste, po kilku modyfikacjach  to jest właśnie to . Napisałam, że z włoskim smakiem, bo tak właśnie się mi kojarzą. Dodatek oliwy oraz Czarnuszki zupełnie zmienia ich smak na bardziej konkretny i pikantny . 



Co nam potrzeba na 12-15 bułeczek ?

  • 0,5 kg mąki (proponuje Pełne ziarno Lubella 3 zboża) 
  • 5- 6 łyżek płatków owsianych zwykłych 
  • 4 deko drożdży
  • 1/4 szklanki mleka
  • 1 szklanka ciepłej wody 
  • 1 łyżka cukru 
  • 1/2  lub więcej soli (zależy jak kto lubi)
  • 5 łyżek oliwy 
  • ok. 3 łyżeczki Czarnuszki 



Standardowo zaczynamy od rozrobienia drożdży z mlekiem i cukrem . Gdy  drożdże podrosną z wymienionych składników zagniatamy ciasto . Pozostawiamy pod ściereczką na około godzinę i po tym czasie formujemy bułeczki . Gdy podrosną, po  15- 20 minutach pieczemy w 180 stopniach przez około 20 minut . 
I gotowe ! Mi taka porcja bułek starcza na cały tydzień . Mam z głowy kupowanie chleba a bułki są tak dobre, że smakują nawet  z masłem  i bez dodatków. 

Smacznego .

8 komentarzy:

  1. pyczne! kiedyś pracowałam w restauracji i robiłam rano bułki, które były podawane przed posiłkiem :) teraz mi się szczerze mówiąc, albo nie chce, albo nie mam czasu, ale swoje świeże pieczywo to jest to

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie świeże,muszą być na prawdę pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. muszą być bardzo smaczne ; )

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam, pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mniami ale muszą być pycha ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Będę musiała wypróbować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Szanujmy pracę swoją i cudzą, czytajmy !
Komentarze nie związane z artykułem nie będą publikowane.