2014/02/22

Ciasto bananowe (bez cukru)

Witam , dziś kolejny przepis z bananami . Po muffinkach doszłam do wniosku, że jednak były za słodkie i cukier był zbędny, banany same w sobie mają sporo naturalnej słodyczy. Zrobiłam ciasto bananowe bez grama cukru i jest  ono naprawdę słodkie . Dzielę się przepisem na gorąco, ciasto jeszcze paruje, gdy robiłam mu zdjęcie. 
 Zszokował mnie ten  wpis o szkodliwości cukru trzcinowego: TUTAJ . Po tym, co przeczytałam chyba nigdy już nie kupię tego produktu, naprawdę trafiają do mnie takie rzeczy. A ja w nieświadomości kupowałam ten cukier od jakiegoś pół roku! Myślałam, że tylko ten biały jest zły


Przepis na pyszne ciasto bananowe (bez cukru) :

  • 4 dojrzałe banany średniej wielkości
  • 1 szklanka mąki orkiszowej graham (lub innej z otrębami)
  • 1 szklanka mąki ziemniaczanej
  • 3 jajka
  • mniej niż pół szklanki oliwy extra vergine 
  • rodzynki , orzechy włoskie , żurawina suszona ( i co kto lubi )
  • łyżeczka sody i łyżeczka proszku do pieczenia 

Całość przygotowania wygląda mniej więcej tak: Blendujemy banany na gładką masę. Następnie dodajemy kolejne składniki i mieszamy wszystko mikserem . Na koniec dodajemy rodzynki, orzechy posiekane na średnią wielkość , mieszamy łyżką. Ciasto pieczemy w wąskiej foremce przez około 45 minut w 170 stopniach.

A  tak poza tematem : dziś drugi dzień bez kawy i ledwo ciągnę , usypiam na siedząco,  ale się nie poddam. Wyznaczam sobie jakieś cele i zasady więc chce ich dotrzymać.

Napiszcie czy znacie taki przepis i kiedykolwiek jedliście ciasto z bananów ?

16 komentarzy:

  1. Uwielbiam uwielbiam i jeszcze raz uwielbiam ;)) Robiłam już nie raz ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię banany , na pewno wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam banany i zaciekawiło mnie to jest bez dodatku cukru, to coś dla mnie :) Też próbuje nie pić kawy, w czasie sesji za bardzo polubiłam picie kawy i teraz ciężko mi przestać, ale walczę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dasz radę , grunt to mocne postanowienie

      Usuń
  4. Tutaj odpiszę Ci na Twój komentarz na moim blogu :)
    Oto skład tego kremu z Floslek: Aqua, Propylene Glycol, Arachidyl Alcohol, Behenyl Alcohol , Arachidyl Glucoside, Ethylhexyl Stearate, Paraffinum Liquidum , Butylene Glycol , Laminaria Hyperborea Extract, Biosaccharide Gum -1, Butyrospermum Parkii Butter, Glycerin, Caprylic/Capric Triglyceride, Dimethicone, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Panthenol, Phenoxyethanol, Carbomer, Triethanolamine, Tocopheryl Acetate, Parfum, Ethylhexylglycerin, Allantoin, Aloe Barbadensis Leaf Juice, DMDM Hydantoin, Iodopropynyl Butylcarbamate, PEG-8 , Tocopherol , Ascorbyl Palmitate , Ascorbic Acid , Citric Acid, Disodium EDTA, Limonene, Linalool, Butylphenyl Methylpropional, Benzyl Salilicylate, Alpha- Isomethyl Ionone, Citronellol.

    Mam nadzieję, że pomogłam :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Super przepis, na pewno wypróbuję, bo szukam teraz przepisów na "słodycze" bez cukru :) A co do kawy, to zauważyłam, że pijałam, ją w pracy, bo... wszyscy pijali :) I taki to był trend, bo przecież kawa za friko i to z mleczkiem spienionym z takiego fajnego ekspresu ;) Jak tu nie pić? :) Ale odkąd jestem na macierzyńskim nawet nie zauważyłam, że tej porannej kawy już nie ma. Wcale nie jest bez niej gorzej. Ba, nawet lepiej, bo nie zakwaszam już sobie organizmu i nie wypłukuję z niego witamin. Kawa wcale nie jest dla nas cacy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje za wsparcie, ja piłam kawę bo mnie mąż wciągnął

      Usuń
  6. O a zawsze wydawało mi się, że cukier trzcinowy jest zdrowszy od tego białego..
    Przepis ciekawy, choć ja ciasta z bananem nie lubię, co innego syn :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też się tego zupełnie nie spodziewałam , tym bardziej że cena cukru trzcinowego nie jest mała

      Usuń
  7. może skorzystam z przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. ciasto bananowe jest najlepsze! :-)

    OdpowiedzUsuń

Szanujmy pracę swoją i cudzą, czytajmy !
Komentarze nie związane z artykułem nie będą publikowane.