2014/08/09

bez glutenu, bez mleka: Ciasto drożdżowe z owocami



Dziś sobotni wpis , wiele osób ma czas na  pieczenie a może mój przepis kogoś zainspiruje do upieczenia tradycyjnego ciasta ale w  wersji bezglutenowej. Od kiedy jestem na diecie bez glutenu brakuje mi ciasta drożdżowego, a przy eliminacji  mleka  i cukru takie ciasto staje się trudne w wykonaniu. Mleko i cukier są tym paliwem dla drożdży, które pozwala im rosnąć. Poradziłam jednak sobie zamieniając te produkty Napojem Ryżowym. Jak się okazało ciasto świetnie wyszło.  


Składniki na blaszkę 21x27:
2 szklanki mąki  gryczanej pełnoziarnistej Bio Planet
(można użyć mąki jaglanej lub innej)
3/4 szklanki Mleka Ryżowego (Napój ryżowy Ener Bio, Rossmann) 
1/4 do 1/2 szklanki Cukru brzozowego  
2-4 łyżki Len Mielony Oleofarm
2,5 dkg świeżych  droższy 
2 jajka 
3 - 4 łyżki oliwy lub olej kokosowy
śliwki lub inne owoce według uznania 


Wykonanie:
Drożdże pokruszyć i zmiksować  z napojem ryżowym (nie dodawać ksylitolu do mleka) .
Mąkę połączyć z cukrem brzozowym  i lnem , dodać jajka.  Gdy zaczyn drożdżowy zacznie pracować wlać do mąki, wymieszać łyżką drewnianą, dodać tłuszcz. Ciasto wyrabiać łyżką (lub mikserem) przez 5 minut. Ma ono rzadką konsystencję, nie ma potrzeby długiego  wyrabiania,  jak to bywa w tradycyjnym cieście drożdżowym .  Gdy ciasto ma gładką konsystencję wlewamy je do blaszki wyłożonej papierem. Na wierzch układamy owoce, im więcej tym lepiej. Ciasto bezglutenowe może być suche więc dostanie dodatkową porcję wilgoci z owoców.  Owoce można posypać cynamonem. 
Gdy jest ciepło ciasto szybko wyrasta więc nie trzeba czekać długo . Po ok pół godziny wkładamy do piekarnika ustawionego na góra-dół , temperatura 180 stopni. Czas pieczenia około 35 - 40 minut. 


Smacznego !


9 komentarzy:

  1. Wyglada przepysznie! Chociaż ja za pieczenie ciast raczej się nie biore, bo na nasza 2 mysielibyśmy jeść blachę przez tydzień ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to jest taka mała blaszka, mi samej starcza na 3 dni to ciasto bo jem na śniadanie

      Usuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale z Ciebie kombinatorka :) Nie wiem czy by smakowało, bo jestem przyzwyczajona do tradycyjnych ciast, ale ciekawość zżera i chciałabym spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje, bardzo lubię eksperymenty kulinarne

      Usuń
  4. dawno nie jadłam Ciasta z owocami

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda smakowicie! chętnie spróbuję !

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam ciasta z owocami
    Musze spróbować według tego przepisu

    OdpowiedzUsuń

Szanujmy pracę swoją i cudzą, czytajmy !
Komentarze nie związane z artykułem nie będą publikowane.