2014/08/16

śniadanie bez glutenu, szybka jaglanka z owocami na mleku ryżowym

Dziś na blogu moje  kolejne inspiracje dietetyczne.  Co jeść na diecie bezglutenowej na śniadanie ?



 Gdy zabraknie pomysłów, bo większość płatków śniadaniowych zawiera gluten, warto sięgnąć po płatki jaglane.  Są szybkie w przygotowaniu i smaczne, ugotowane na mleku ryżowym jeszcze lepsze  niż na wodzie. Ja kupuje płatki   w sklepie ze zdrową żywnością.  Nie podaje konkretnych proporcji, bo każdy lubi inne porcje , przykładowo mi czasem starczą 2 - 3 łyżki i pół szklanki mleka a czasem lubię poszaleć i zjem z 6 łyżek. 


Nie wyobrażam  sobie śniadania bez owoców, dlatego nie żałuję sobie tych sezonowych dobroci. Ostatnio uwielbiam banany i borówki amerykańskie.
Dobrym dodatkiem do jest także masło orzechowe bez soli i cukru lub domowe powidła śliwkowe bez cukru również, który  staram się wyeliminować z diety. 
Tak naprawdę takie śniadanie można przygotować w kilka minut  a ugotowanie jaglanki jest proste. Płatki gotują się szybko, nie tak jak kasza jaglana, wystarczy je nawet zalać gorącym mlekiem i pozostawić chwilę pod przykryciem.
Polecam Wam także mleko ryżowe o smaku waniliowym. 


7 komentarzy:

  1. jako bezglutenowiec od urodzenia jestem Ci wdzięczna, że uświadomiłaś mnie o istnieniu płatków jaglanych, na pewno spróbuję sobie zrobić takie śniadanie jak tylko znajdę je w jakimś sklepie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj zdecydowanie nie dla mnie takie jedzenie :P Nie znoszę owsianki i różnych innych paćkowych potraw :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kwestia gustu, ja na dzień dobry muszę zjeść coś rzadkiego bo żołądek mi nie przyjmie stałych pokarmów ;)

      Usuń

Szanujmy pracę swoją i cudzą, czytajmy !
Komentarze nie związane z artykułem nie będą publikowane.