2014/08/23

Bez glutenu: ciasteczka jaglane z żurawiną i sezamem

 Wiem, miało być denko ale sobotnie krzątanie tak mnie ogarnęło, że nie mam siły już pisać długiego posta. Dziś  z rana nie miałam pomysłu co zjeść na śniadanie i wymyśliłam na szybko ciasteczka: z płatków jaglanych z dodatkiem żurawiny oraz sezamu , dorzuciłam też przypraw typowych dla piernika, dzięki czemu nabrały charakteru.
Mój przepis nie jest odkrywczy, na początku bycia na diecie bez glutenu rozpaczliwie poszukiwałam przepisów na zamienniki tradycyjnych potraw i wypieków, a obecnie sama coś kombinuje i zazwyczaj mi wychodzi.



Na pełen talerz ciastek potrzeba nam:

  • 100 gram płatków jaglanych Bio Planet
  • 2 duże jajka
  • 100 gram żurawiny suszonej  Bio Planet 
  • 3- 4 łyżki mąki gryczanej pełnoziarnistej 
  • łyżeczkę sody
  • 2 - 3 łyżki sezamu 
  • 1 łyżeczkę cynamonu
  • pół łyżeczki  imbiru i gałki muszkatołowej 
  • 3- 4 łyżki oleju neutralnego w smaku, może być kokosowy 
  • 3 - 4 łyżki ksylitolu lub 2 łyżki miodu
  • szczypta soli
  • odrobina wody jeśli ciasto wyjdzie za gęste 

Tak naprawdę przepis do złudzenia przypomina ten na ciasteczka owsiane, zamieniłam tylko podstawowe składniki czyli płatki owsiane na jaglane.
Wykonanie jest proste bo wystarczy wymieszać wszystko razem. Żurawinę dobrze jest posiekać lub zmielić na  kawałki.  Jeśli mamy orzechy,  to też polecam.
Można także zrezygnować z dodatku cukru brzozowego lub miodu. Dodatek przypraw piernikowych nie jest konieczny, można dodać kakao.
Idealnie było by ciasteczka przybrać polewą czekoladową lub lukrem ale ja robiłam je na śniadanie i byłam bardzo głodna więc nie było czasu.
Pieczemy 20 minut w 180 stopniach .



Smacznego !


12 komentarzy:

  1. ALe pyszności tutaj u Ciebie Basiu ;) Szkoda, że ja nie umiem piec, ale może moja siostra mi coś wyczaruje jak ją poproszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie proste na pewno byś dała rade je zrobic

      Usuń
  2. Smacznie wyglądają :) Może pokuszę się o ich zrobienie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. szkoda, że nie mam piekarnika buuuu.....

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda niesamowicie smakowicie... przepis juz sobie spisałam... będziemy działać z córcią :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda świetnie. Muszę w najbliższym czasie spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają mega smacznie! Choć ja wolę gotować niż piec :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale pyszności! :D Idę upiec babeczki, bo nie wyrobię ;D
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń

Szanujmy pracę swoją i cudzą, czytajmy !
Komentarze nie związane z artykułem nie będą publikowane.