2014/09/16

Muffiny kokosowo-sezamowe z jabłkiem i rodzynkami


Znowu muffiny na blogu.  Zamknijcie mnie, ale nie mogłam się oprzeć umieszczenia zdjęć i przepisu na blogu,  ponieważ po raz pierwszy (!) użyłam mleka kokosowego do wypieku i jestem zachwycona! Kto liczy kalorie niech ucieka.

Przepis:

  • 50 gram sezamu 
  • 100 gram płatków jaglanych bio Planet 
  • 150 gram mąki ryżowej pełnoziarnistej Bio Planet 
  • 200 ml mleka kokosowego (Rossmann)
  • 3 jajka
  • 3 łyżki miodu lub ksylitol 
  • 3-4 łyżki masła lub oliwy z oliwek 
  • 1 - 2 łyżki cynamonu
  • 2 - 3 jabłka pokrojone w kostkę (wraz ze skórką)
  • pół łyżeczki sody


A tak na serio, podobno tłuszcz kokosowy wyszczupla, tak samo jak zdrowe  i pełnoziarniste mąki i płatki. Jabłka pokrojone wraz ze skórką dodadzą nam witamin i błonnika. Pamiętajmy, aby rodzynki wcześniej wymoczyć w ciepłej wodzie  i dobrze wypłukać, aby pozbyć się konserwantów. Całość robi się szybko, wystarczy wszystko wymieszać razem, nawet kolejność nie ma znaczenia.  Muffiny po upieczeniu trochę kleją się do papierka, ale po 2 godz. odchodzą ładnie, tylko kto wytrzyma tyle czekać ?  Przepis uważam za bezglutenowy, korzystajcie więc do woli.


Smacznego !

10 komentarzy:

  1. Uwielbiam muffinki,na pewno wykorzystam przepis

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają przepysznie!! Uwielbiam muffinki

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglądają smacznie i na pewno takie są. ja bardo rzadko piekę, na święta jedynie.

    OdpowiedzUsuń
  4. takie muffiny to chętnie zrobię, lol
    a zamiast masła czy oliwy dodam olej kokosowy, który nagminnie stosuję do smażenia:)

    super!
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. faktycznie, olej kokosowy jeszcze lepszy do ciasta

      Usuń
  5. kobieto! kusisz jak nie wiem co :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam robić muffinki i je jeść :D ja jednak przyrządzam z czekoladą :)) chętnie wypróbuję Twoją wersję :))

    http://zakrecona-na-wlosy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja niestety rzucam czekoladę bo to ZŁO

      Usuń
  7. Mmmm pyszności muszę skorzystać z Twojego przepisu! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słodycz i witaminki - w sam raz coś dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń

Szanujmy pracę swoją i cudzą, czytajmy !
Komentarze nie związane z artykułem nie będą publikowane.