2014/10/11

bezglutenowa, dietetyczna szarlotka z kruszonką

Hej, dziś z racji soboty narobię Wam smaku na ciasto. Jeśli chcecie zdrowo żyć, schudnąć, nie znaczy, że macie sobie odmawiać pysznego jedzenia. 
Zapraszam na przepis, wykonanie krok po kroku: szarlotka bez glutenu z kruszonką
Jak najbardziej dietetyczna. 


 Składniki na ciasto:
 (27x21 mała blaszka)
 1 i pół szklanki mąki jaglanej, 1/4 szklanki ksylitolu, pół szklanki mleka (napoju) ryżowego (lub kokosowego), 1 jajko , pół łyżeczki sody, sól himalajska (szczypta) 

Składniki na kruszonkę:
3/4 szklanki mąki jaglanej, 1/4 szklanki Ksylitolu, 3-4 łyżki oleju kokosowego 

Nadzienie:
 3-4 średnie jabłka złote renety
1 łyżka cynamonu.


Wykonanie:
Składniki ciasta zarobić łyżką, wyłożyć na blaszkę o wymiarach 27x21

Jabłka obrać, zetrzeć na tarce , wyłożyć na ciasto, posypać cynamonem. 

 Wykonanie kruszonki: olej kokosowy lekko podgrzać do płynnej konsystencji, mąkę i cukier połączyć i wlać powoli olej, mieszać do wytworzenia grudek kruszonki. Wysypać na jabłka. Wstawić do piekarnika na 35 minut (180 stopni góra-dół).

I gotowe.

Ciasto wyjąć z formy i kroić gdy lekko przestygnie. Smacznego!

6 komentarzy:

  1. w smaku na pewno niczym nie ustępuje tradycyjnej, a może jeszcze jest lepsza. mniamm, może kiedyś zrobię, bardzo rzadko piekę

    OdpowiedzUsuń
  2. muszę pokazać przepis mojej mamie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. u ciebie na blogu zawsze na coś fajnego trafię :) chętnie wypróbuję ten przepis :*

    OdpowiedzUsuń

Szanujmy pracę swoją i cudzą, czytajmy !
Komentarze nie związane z artykułem nie będą publikowane.