2014/12/09

Świąteczny Piernik - wersja bez glutenu, bez nabiału

Przygotowania do świat nabierają większego tempa. Dziś po raz drugi wypróbowałam przepis na piernik bez glutenu, trochę zmodyfikowałam poprzedni przepis, ale nadal jestem zadowolona. Ciasto wychodzi wilgotne, mięciutkie i rozpływa się w ustach. Nie ma nic wspólnego z moimi pierwszymi wypiekami bez glutenu, które wychodziły suche i kruszyły się przy krojeniu.

Zapraszam na świątecznego piernika w wersji bez glutenu i bez nabiału:



Składniki:



  • 2 szklanki mąki gryczanej
  • 1/2 szklanki mąki kokosowej
  • 1 i 1/2 łyżeczki sody
  • szczypta soli
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej 
  • 2 łyżki kakao
  • łyżeczka cynamonu
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • łyżeczka tartego korzenia imbiru 
  • 200 ml mleka kokosowego
  • 1/2 szklanki miodu naturalnego
  • 200 ml konfitur ze śliwek bez cukru
  • 2  duże jajka 
  • 100 gram rodzynek

Wykonanie:

Mleko kokosowe podgrzewany, dodajemy miód i trzymamy na małym ogniu do rozpuszczenia (nie gotować).
Dodajemy konfiturę ze śliwek. Mieszamy do  przestudzenia . Dodajemy jajka, cały czas mieszając łyżka (lub mikserem, będzie szybciej).
Następnie  dodajemy  małymi porcjami suche składniki czyli mąki, kakao, przyprawy, na końcu rodzynki (uprzednio namoczone i wypłukane w ciepłej wodzie).
Ciasto przelewamy do wąskiej podłużnej  blaszki (wym. ok 36x12).
Pieczemy ok  1 godzinę  w temperaturze 180-170 stopni (góra- dół).
Po wyjęciu z piekarnika, gdy przestygnie polecam przełożyć powidłem śliwkowym (gęstym) lub kremem z gorzkiej czekolady (Enerbio lub kremem czekoladowym z daktyli (samodzielnie wykonanym w domu).





Moje ciasto jest w wersji saute , bez dodatku polewy i nie przekładane kremem, ponieważ był to test przed świętami, nie wiedziałam czy tak naprawdę wyjdzie bo składniki dobierałam "na oko".  Ale jak widać udało się znakomicie.


Smacznego .


5 komentarzy:

  1. Nie lubię słodyczy ale tutaj normalnie aż mi się zachciało :-) tylko bez tych rodzynek - jestem z tych co ich nie lubią :-).

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda przepysznie! dzisiaj mam taką ochotę na słodkie, ale brakuje mi niektórych składników w domu. Do tego ziąb taki, że chyba musi się skończyć na moim 'głodzie', bo do sklepu się raczej nie wybieram

    OdpowiedzUsuń
  3. jestem przed kobiecymi dniami, tonami pochłaniam to co słodkie, więc takie piernik zjadłabym chyba od razu cały:P

    OdpowiedzUsuń
  4. oooojeny juz sie nie moge doczekac az wroce na swieta i moja siostra bedzie cos piec :333

    OdpowiedzUsuń

Szanujmy pracę swoją i cudzą, czytajmy !
Komentarze nie związane z artykułem nie będą publikowane.