2015/01/05

Urodowe Podsumowanie roku 2014

Dziś  przyszła pora na podsumowanie roku 2014. Moje sukcesy na polu uroda, blog - kosmetyki.






2014 rok był z pewnością rokiem walki o piękne włosy. Pamiętacie wpis o tym jak obcięłam włosy?
Znajduje się tutaj. Z perspektywy czasu to była decyzja fatalna, z której skutkami musiałam długo walczyć, ale nie ma tego złego. Zmobilizowałam się do starannej pielęgnacji. W ostatnim kwartale odstawiłam sls, choć było ciężko, teraz widzę że się da umyć dobrze włosy bez mocnych detergentów. Wpis o moim eksperymencie bez sls tutaj.
  Do sukcesów mogę zaliczyć :
  • Udało mi się zapuścić włosy, może nie jest to taka długość o jakiej marzę, ale jestem na dobrej drodze do jej osiągnięcia. 
  • Dbanie o włosy weszło mi w nawyk. Zabiegi olejowania wykonuje bardzo często. Nakładanie oleju rycynowego bardzo przyspieszyło porost włosów. Otrzymałam wiele komplementów na temat moich włosów.
  • Zrezygnowałam z sls w pielęgnacji włosów ( a także twarzy). To bardzo wpłynęło na poprawę kondycji skóry i włosów. W mniejszym stopniu widzę efekty na twarzy. Cały czas uczę się dbać o moją kapryśną cerę.   

Drugim eksperymentem z ubiegłego roku było odstawienie lakierów do paznokci. Wyniki oraz opis moich doświadczeń tutaj i tutaj
  • Jeśli chodzi o stan paznokci  to nie jest źle. Miałam nawet dobre okresy. Paznokcie były ładne podczas noszenia manicure hybrydowego. Jednak po zdjęciu go był kryzys. Mimo to uwielbiam tą formę zdobienia. Ze statystyk bloga wynika, że także u Was robi furorę. Wpis o manicure hybrydowym: manicure krok po kroku.  Wpis o usuwaniu manicure hybrydowy znajdziecie Tutaj
W  tym roku skupiłam się mocno na pielęgnacji twarzy, a  ciała zdecydowanie mniej.  Uważam , że Testuje zbyt wiele i zmieniam zbyt często produkty. Taka natura kobieca przewrotna. Jednak jeśli chodzi o buzię, to większość kosmetyków było z linii naturalnych, ekologicznych i ziołowych. Pojedyncze eksperymenty z drogeryjną pielęgnacją kończyły się szybko. 
  • Przekonuje się coraz bardziej  do naturalnych kosmetyków.  Widzę pozytywne efekty takiej zmiany. 
  • Moja kolorówka w większości jest już naturalna. Na wiosnę sprawiłam sobie kilka fajnych sztuk. Możecie spojrzeć Tutaj.  Poznałam fajne marki np. Lavera, Benecos, Sante, Uoga Uoga.  Nie jest to  chwilowy kaprys z racji mody na taką pielęgnację. Czytałam kilka artykułów na temat szkodliwości kolorówki drogeryjnej,  patrząc na reakcje mojej skóry niektóre fakty  się  sprawdziły. Uwielbiane długo Bell hypoalergenic niestety mnie podrażniły, nie mówiąc już o tradycyjnej kolorówce z drogerii, która działa strasznie na moją skórę i oczy. 
  • Miłością nadal darzę kosmetyki mineralne. W tym roku na nowo odkryłam podkład mineralny Annabelle a dzięki współpracy poznałam kilka wspaniałych cieni z Annabelle minerals, moja opinia tutaj
  • Kompletnym zawodem roku były kosmetyki Alverde niemieckiej drogerii Dm. Większość się u mnie nie sprawdziła. Na przykład szampon i odżywka z hibiskusem Tutaj moja opinia.  
  • W tym roku odkryłam na nowo olej kokosowy. Pokocham go także w kuchni . Zdecydowanie nierafinowany służy mi bardziej. Wpis o oleju kokosowym nadal cieszy się rekordową liczbą wyświetleń. 
  •  Odkryłam również inne cudowne oleje, np, sezamowy, z ostropestu, arganowy.   Z pewnością przełomowy okazał się zabieg nawilżania skóry głowy olejem rycynowym z dodatkiem olejku tymiankowego, efekty Tutaj
  • Muszę wspomnieć także o tym, że przeszłam na pasty do zębów bez fluoru oraz zaczęłam stosować delikatne szczoteczki. Dzięki temu zniknęło większość problemów z zębami i dziąsłami. O szkodliwości fluoru pisałam Tutaj
  • Marki pielęgnacyjne jakie najbardziej sobie upodobałam w tym roku: Sylveco, Argital, Absolute Organic, Fitomed. 
Ten rok to rok dbania o zdrowie. Dzięki treningom z youtube oraz zdrowemu odżywianiu nieskromnie stwierdzam, że jestem w dobrej kondycji, najlepszej od czasów liceum. I wcale się nie katuje dietami. Jem co lubię, zgodnie z moimi predyspozycjami. Ciekawe wpisy o moim fit podejściu oraz diecie bezglutenowej: czy można schudnąć na diecie bezglutenowej,  trądzik a dieta,  hashimoto a dieta,   pułapki dietetyczne.

W sprawach blogowania - pod koniec roku nareszcie mam dystans do bloga , do zakupów kosmetycznych.  Całe życie nie może się toczyć tylko wokół kosmetyków, dlatego  ostatnio częściej robię inne zakupy niż  tylko kosmetyczne.  Kiedy nie mam czasu na bloga nie robię z tego tragedii, w końcu to tylko blog. 

Na 2015 rok życzyłabym sobie poznać jeszcze więcej kosmetyków naturalnych. Nie długo opublikuję moją wish list.


14 komentarzy:

  1. ja w tym roku testowalam sporo i mam produktyglownie z sylveco i tez innych naturalnych filrm ktore pokochalam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie, że udało Ci się osiągnąć takie cele, ja właśnie w tym roku muszę porządnie zadbać o włosy bo są w fatalnym stanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Też się w tym roku na nowo zakochałam w oleju kokosowym. Nagle zachciałam sobie go kupić i zaczęłam go szukać w delikatesach, ale nigdzie go nie było. Aż w pewnym sklepie zielarskim go dopadłam. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję wytrwałości w zapuszczaniu,ja ciągle ścinam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kochana mam nadzieję, że kolejny rok będzie tak samo udany jak ten ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję osiągnięć. Ja za swój sukces uważam to, że zaczęłam regularnie chodzić na siłownię i... udało mi się przytyć 6 kg ;) (borykam się z niedowagą).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję. Waga zbyt mała też potrafi przysporzyć utrapienia.

      Usuń
  7. dla mnie największym osiągięciem roku 2014 jest rozwiniecie bloga

    OdpowiedzUsuń
  8. pozazdrościć tylko tak dobrych wyników ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne podsumowanie ;) gratuluję wszystkich sukcesów ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow, to faktycznie bardzo dużo dobrego się u Ciebie wydarzyło w tym roku :) Gratuluję zapuszczania włosów i naturalnych kosmetyków! :) Ja moje mam dosyć długie, ale w zeszłym roku podcięłam je ok 10cm żeby poprawić trochę ich stan i też jestem bardzo zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń

Szanujmy pracę swoją i cudzą, czytajmy !
Komentarze nie związane z artykułem nie będą publikowane.