2015/01/31

książki filmy i seriale warte uwagi

Styczeń się kończy a ja Wracam do świata żywych. Dziś nie typowa notka bo na temat spraw, które wypełniają mój wolny czas, są to przede wszystkim  seriale. Pisałam już kiedyś, że oglądam stale Pamiętniki Wampirów, oprócz tego jakiś czas Supernatural, choć ostatnio to już nie jest to i przerwałam. Znalazłam też czas na film oraz książkę, dziś opiszę to co ostatnio zwróciło moją uwagę na tyle, by się z Wami podzielić:









Dom na końcu ulicy (House at the End of the Street). horror . rok prod. 2012

Dom na końcu ulicy (2012)
klik


O czym ? Sarah (Elisabeth Shue) i jej córka Elissa (Jennifer Lawrence) odnajdują w małym, eleganckim miasteczku dom swoich marzeń. Po przeprowadzce do nowego miejsca zainteresowanie Elissy wzbudza sąsiadujący z nimi dom na końcu ulicy. Sarah i Elissa powoli odkrywają mroczą tajemnicę domu i miasteczka. Wiele lat temu młoda dziewczyna zamordowała w nim swoich rodziców. Sprawczyni nigdy nie została ujęta, a miejscowa legenda głosi, że od tamtej pory ukrywa się w okolicznym lesie. Wkrótce dochodzi do wstrząsających wydarzeń…(klik)
Jennifer Lawrence wprost uwielbiam. Zauroczyła mnie rolą  w Igrzyskach Śmierci .  W domu na  końcu ulicy mamy okazję obejrzeć ją w młodszej wersji, jako blond- nastolatkę o nieco krągłej figurze. Tak już mam, że lubię porównywać nie tylko  grę aktorską, w zależności od roli i wieku aktora. Poza wyglądem zewnętrznym głównej bohaterki, akurat w tym horrorze dostrzegam także  mnóstwo podobieństw z Kosogłosem: bardzo podobna gestykulacja , tragizm, przeżywanie scen. Nie uważam tego za minus, ale wiem, że niektórym może się to nie spodobać. 
 Nastolatka, którą pociąga mroczny typ faceta.  Odwieczny konflikt matka-córka. Dziewczyna, która współczuje oprawcy, by ostatecznie przejrzeć na oczy, gdy jest już za późno. Oklepany scenariusz?  bynajmniej, aż się chce obejrzeć jak to się wszystko zakończy? I choć  do połowy trochę wieje nudą, to  atmosfera tajemnicy nie pozwala oderwać się od ekranu.  Po połowie akcja nabiera tempa, pomimo, że wszystko rozgrywa się w tytułowym domu na końcu ulicy, kolejne zwroty akcji naprawdę zaskakują. Ale nie opowiem Wam jak się kończy, bo nie chcę odbierać przyjemności obejrzenia. Moim zdaniem Naprawdę warto, dobrze spędzone 96 minut. A horror nie taki znów straszny, więc i do poduszki będzie ok. 


Kosogłos. Książka Suzanne Collins .

klik


Z okazji filmowej premiery pierwszej części Kosogłosa ostatnia część trylogii Suzanne Collins ukazuje się w filmowej okładce.

Katniss po ciężkich przeżyciach na arenie przebywa z matką, Prim i przyjaciółmi w Trzynastce, dystrykcie, który szykuje się do rozprawy z Kapitolem. Katniss, mimo początkowej niechęci, decyduje się zostać Kosogłosem – symbolem rewolucji przeciwko Kapitolowi.

Igrzyska Śmierci stały się sławne głównie dzięki wersji filmowej.  Po tym jak obejrzałam 3 część w kinie, która oczywiście skończyła się w dość nie oczekiwanym momencie, musiałam pobiec do księgarni aby doczytać jak to się wszystko skończy. No i skończyło się w sposób nie oczekiwany. Happy End na całego, żyli długo i szczęśliwie. Nie napiszę nic odkrywczego, że jednak wersja książkowa ma o wiele głębszy wyraz, daje do myślenia. Akcja w kinie toczy się szybko, zwroty akcji nie oczekiwane. Dostrzegam pewne różnice  fabuł - książki i filmu, jednak uważam że porównywać nie ma co, zarówno film jak książka warte uwagi i nie mogę się doczekać ostatniej części Igrzysk w kinie. 


Z Archiwum X. Serial.

więcej o serialu - tutaj
O czym? Z Archiwum X to amerykański serial telewizyjny z pogranicza wielu gatunków: sensacji, thrillera, horroru, fantastyki naukowej oraz kilku innych. Pomysłodawcą, producentem oraz reżyserem i autorem scenariuszy do wielu odcinków jest Chris Carter. (Wikipedia)
Serial powstał w latach 1993-2002. Liczy 9 sezonów, w każdym po ok 20 odcinków. Całość oglądałam ok 3 miesiące. Czasem tak mnie wciągnęły kolejne odcinki, że oglądałam po 4- 5 dziennie. Idealne na zabicie nadmiaru wolnego czasu. Pomimo gatunku horror, fantastyka, mogłam spać spokojnie. Teraz odbieram takie seriale w zupełnie inny sposób, niż kiedy byłam nastolatką. A serial emitowała TVP2 właśnie za moich czasów nastoletnich. Uwielbiałam go wtedy, jak i teraz.  Z niecierpliwością czekałam na kolejny wieczór z tym serialem, zwykle emitowanym po 22.  Kto by pomyślał, że doczekam się czasów kiedy będę go mogła obejrzeć w komputerze i  o takich porach, w jakich będę miała ochotę.  
A po latach  naprawdę miło było wrócić do tego serialu. Główna para bohaterów, agenci FBI, Fox Mulder i Dana Scully tworzą duet idealny. Ich gra słów oraz własny sposób na rozwiązanie każdej sprawy zakrawa na mistrzostwo. Między tą para utrzymuje się swoisty stan napięcia,  gra słów tworzy atmosferę erotyczną, choć romans został ujawniony dopiero  na sam koniec. Trochę się zniechęciłam w ostatnich dwóch sezonach, kiedy ich rozdzielono i niejako zastąpiono nową parą agentów, a Scully zepchnięto  na drugi plan.  A w ostatnim sezonie zrobił się po prostu gniot. Fabuły niektórych odcinków ( 8 i 9 sezon) tak naciągane, że aż boli.  Całe szczęście ostatni odcinek tego tasiemca nieco mi to wynagrodził, bo Mulder powrócił i rozwiązano wszystkie niewiadome, jakie przewijały się przez cały serial. Oczywiście skończyło się jak w bajce.  Serial na tyle mnie zauroczył, że rozważam powrót do oglądania go, w ramach nadmiaru wolnego czasu. Starsze odcinki (sezon 1 - 7) na pewno  warte powtórzenia. 


Mam nadzieję, że zachęciłam Was do oglądania i czytania powyższych a może też je znacie? 



11 komentarzy:

  1. nie moj gust ;) JA wole odmóżdżające komedie romantyczne ;) Albo bajki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiałam Z Archiwum X w dzieciństwie, oglądałam trochę po kryjomu ze starszym bratem, zawsze strasznie się bałam... ;) Teraz pewnie potraktowałabym go jako ciekawą bajeczkę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dom na końcu ulicy na pewno oglądnę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Igrzyska śmierci lubię ale na „ dom na końcu ulicy” nie zdecyduję się. Nawet w środku dnia nie oglądam horrorów, to nie na moje nerwy

    OdpowiedzUsuń
  5. Archiwum to serial mojej młodości ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja kocham horrory. Obejrzę ten, który polecasz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam horrory i książkowe i filmy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja oglądam tylko Pamiętniki Wampirów :D

    OdpowiedzUsuń

Szanujmy pracę swoją i cudzą, czytajmy !
Komentarze nie związane z artykułem nie będą publikowane.