top 5 seriale na długie jesienne wieczory

Z racji, że wrzesień i chłodne dłuższe wieczory polecę Wam kilka seriali, które sama obejrzałam, bądź mam zamiar oglądać kolejne odcinki.




Reign
Nastoletnia Maria Stuart


Pierwsze odcinki sezonu bardzo mnie wciągnęły i oglądałam z zapartym tchem. Nastoletnia królowa Maria Stuart, zaaranżowane małżeństwo z Franciszkiem, dla dobra kraju, dla bezpieczeństwa samej królowej.  Przystojny, intrygujący brat młodego  króla,  z nieprawego łoża, który kocha się w szwagierce. Ciemne moce, tajemnice, duchy, klątwa. Życie dworskie, intryga goni intrygę.  Zdecydowanie pierwszy sezon oglądało się przyjemnie. Smaczku dodają piękne dekoracje, kostiumy, bale.  Ciekawostką jest też rola matki króla Francji, którą gra Megan Follows, znana z roli Ani Z Zielonego Wzgórza. Trzeba przyznać, że potrafi grać "tą złą teściową".  Bardzo ciekawy jest też wątek dam dworu, który przeplata się w każdym odcinku.
 Pierwszy sezon jednak lepszy, w drugim historia robi się znacznie bardziej zawiła,  więcej drastycznych scen, opętanie, szaleństwo, walki na tle religijnym.  Koniec drugiego sezonu zaskakuje. Szczerze, to chyba muszę sobie przypomnieć drugi sezon, zanim zacznę oglądać trzeci.


Nowe odcinki od 9 października 2015



The Vampire diares
Pamiętniki Wampirów


Tego serialu chyba nie trzeba przedstawiać, bo kto go nie zna? Popularny serial o Wampirach, dla nastolatek, który bardzo lubię, pomimo, że nie jestem już nastolatką od dawna.
Trzeba przyznać, że scenarzystki serialu mają niezłą fantazję, ciągnąc tak długo  niby banalną historyjkę o Wampirze i dziewczynie, która w końcu wybiera jego brata, też wampira. Nie wiem dlaczego, ale od początku miałam wrażenie, że tak to się skończy.
Elena i Damon podobali mi się bardziej niż Elena i Stefan. No ale cóż, ta historia też dobiegła już końca.  Zakończenie szóstego sezonu nieźle mną wstrząsnęło, czytaj śmierć głównej postaci, odejście głównej aktorki z serialu. Nie chce być złym prorokiem, ale oby to się nie skończyło tak jak w przypadku Z Archiwum X , kiedy odszedł Mulder i wciśnięto na siłę inne postacie, serial zrobił się beznamiętny i w końcu trzeba było zakończyć. A odbiegając, to podobno mają być nowe odcinki Z Archiwum X od stycznia 2016 - Zwiastun
Z ciekawości zacznę oglądać sezon siódmy Pamiętniki Wampirów od 8 października.  Mam nadzieję, że mnie nie zawiedzie, choć szczerze - to nie wiem co jeszcze można wymyślić w tej historyjce?



Life Unexpected
Druga Szansa




Serial nie taki nowy, bo  kręcony w 2010  i w 2011 roku, szkoda że nie ma kontynuacji, ale pewno temat się wyczerpał (czytaj nie opłacało się kręcić).
Jeśli macie ochotę na ciepły, rodzinny serial,  wcale nie  nudny i z  perypetiami, zawiłościami życia to polecam serdecznie.  No bo co może się zdarzyć, gdy nastoletnia córka, którą oddano do adopcji, gdy była noworodkiem pewnego dnia zapuka do drzwi mieszkania swojego taty?  W dodatku będzie chciała, aby jej rodzice po latach znów byli razem. Czy uda się ich połączyć  na nowo, w chwili gdy każde z nich ma już swoje życie?
Serial liczy 2 sezony, po 13 odcinków każdy. Ogląda się go bardzo przyjemnie, relaksuje wręcz, po stresującym dniu można się oderwać. Co dziwne, serial  nie usypia, jak na tego typu gatunek.
Atrakcją jest rola Shiri Appleby (grała Liz Parker w Rosswell). Bardzo lubię tą aktorkę, jest taka sympatyczna i urocza. 



Outlander
Obca


Zdecydowany ulubieniec ostatnich miesięcy, obejrzałam dwa razy. Kto nie widział, teraz jest dobry czas na takie romantyczne historie.  Bo czy podróże w czasie i wielka miłość do dwóch mężczyzn jednocześnie może być niewypałem? W dodatku nad całością unosi się cień tajemnicy, zabobony, czarownice, kamienny krąg, przez który podróżuję się w czasie.   Piękne widoki Szkocji dodają niesamowitego efektu, czasem oglądałam z zapartym tchem, aż chciałabym zwiedzić kiedyś Szkocję.
Kogo wybierze Claire, główna bohaterka. Czy przeniesie się  w czasie, aby znów być z  mężem w 1940 roku, czy jednak pozostanie w XVIII-wiecznej Szkocji i wybierze przystojnego Szkota, z którym co ciekawe połączyło ją małżeństwo z przymusu.  

Serial, który powstał na podstawie sagi Diany Gabaldon,  jednak chwilami odbiega fabułą od książki i dobrze, bo stanowi miłe zaskoczenie dla czytelnika.  Zakończenie pierwszego sezonu nie bardzo mi się podobało, książka przyjęła mi się znacznie lżej. Pod koniec sezonu zbyt wiele było scen przemocy, zwłaszcza tej seksualnej. Widzę, że jednak  przemoc w seksie ostatnio dobrze się sprzedaje.
Skoro jesteśmy też przy seksie to  w serialu są i bardzo przyjemne scenki, zresztą książka w takie też obfituje, trzeba przyznać, że autorka miała niezłą wyobraźnię, biję na łeb 50 Twarzy Greya. 

Szkoda, że  na jesieni nie będzie nowych odcinków, a dopiero planowane są na 2016 rok.  Będę czekać niecierpliwie. Tymczasem musi mi starczyć książka, jestem przy piątej części serii: Ognisty Krzyż.
Serial ma  obecnie 16 odcinków. Każdy ok 55 minutowy odcinek zapewnia  maksimum emocji. 




Czarownice z EastEnd



Lekki i przyjemny serial o czarownicach, tajemniczych zjawiskach i relacjach rodzinnych. Matka -czarownica i dwie córki, które nie wiedzą o tym, że także posiadają moc.  W tle historia niespełnionej miłości. Klątwa, kochankowie, którzy nigdy nie mogą być razem. Przystojni aktorzy. Niby banalna historyjka, bo serial nakręcono na podstawie książki dla nastolatek. Jednak cała fabuła podobała mi się, choć faktycznie zalatuje tanim romansem: miłość, zwycięstwo dobra nad złem,  coś jak Opowieści z Narnii dla starszych dzieci.
 Szkoda, że serial zakończono tak niefortunnie na sezonie drugim ( 23 odcinki) i to w dodatku tak, jakby miała być kontynuacja!  Podobno była mała oglądalność i niestety przerwano kręcenie dalszych odcinków. Nie wiem jak to możliwe, bo Czarodziejki jakoś się opłacało zrobić 8 sezonów przez kilka lat, ciągnąc wątek w nieskończoność.  Może to i kwestia mało znanej obsady?



Inne posty z serialami i filmami które polecam.


24 komentarze:

  1. Nastoletnia Maria Stuart mnie zaintrygowała :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam tylko druga szansę :) świetny serial :) i nie serial ale książkę pamiętniki wampirów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja książki Pamiętniki Wampirów nie bardzo polubiłam.

      Usuń
  3. jak pod koniec września będę mieć czas to obejrzę to, czego jeszcze nie oglądałam! zapisuje w kalendarzu (bo mam problemy z pamięcią) i będę brać pod uwagę!

    OdpowiedzUsuń
  4. Outlander i Reign to coś dla mnie :) Ostatnio skończyłam oglądać 3 sezon Hannibala, poza tym Miasteczko Wayward Pines.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten ostatni chyba mnie zainteresował. ale nawet nie chcę się wciągać nowe seriale.

      Usuń
  5. Dzięki za post - oglądnę drugą szansę :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jestem fanką seriali, ale myślę czy sobie czegoś nie ściągnąć.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe propozycje akurat nic z tych nie znam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pamiętniki mi się nie podobały, ale Czarownice za to kuszą :)
    Ja osobiście polecam Plotkarę i PLL :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten pierwszy serial wydaje się ciekawy, obczaję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam ich, ale chętnie któryś obejrzę. :-) Ja oglądam ogrom seriali więc to post zdecydowanie dla mnie. :D

    OdpowiedzUsuń
  11. ostatnio nie mam czasu na oglądanie seriali, mimo że bardzo lubię to robić...

    OdpowiedzUsuń
  12. ja ostatnio widzialam tylko nowy film woody allena

    OdpowiedzUsuń
  13. Z wszystkich seriali o których napisałaś widziałam tylko Life Unexpected i muszę przyznać, że bardzo lubiłam ten serial :) Nie chcę powiedzieć za dużo w razie jeśli ktoś jeszcze nie oglądnął finałowego odcinka, ale muszę przyznać, że końcówka mnie bardzo zawiodła :( Wydawało mi się, że zabrakło im pieniędzy i nagle musieli rozwiązać wszystkie wątki w jednym odcinku... Ale poza tym serial był bardzo dobry i polecam go każdemu po dziś dzień :)

    Zapraszam w wolnej chwili do siebie :)
    http://www.lefffka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele seriali niestety tak kończy, kiedy producenci się zorientują, że jednak nie opłaca się im dalej kręcić.

      Usuń
  14. Muszę obejrzeć , Obca i Nastoletnia Maria Stuart. Obecnie jestem zafascynowana „wspaniały stuleciem” dzień bez sułtana sulejmana jest dniem nie zaliczonym.

    OdpowiedzUsuń
  15. Kilka razy widzialam druga szanse. Chetnie obejrzalabym Obca. obecnie wyczekuje kolejnego sezonu The Walking Dead

    OdpowiedzUsuń
  16. Wampirze seriale nie są dla mnie, ale już "Druga szansa" byłby spoko :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mój problem jest taki, że nie lubię seriali dla kobiet. Wolę coś w stylu Wikingów czy Żony Idealnej (choć Żona jest babska trochę;)

    wiezaobserwacyjna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja mogę non stop oglądać Przyjaciół i Seks:)

    OdpowiedzUsuń

Szanujmy pracę swoją i cudzą, czytajmy !
Komentarze nie związane z artykułem nie będą publikowane.