Mydełka naturalne Savon Du Midi z masłem karite


Dziś zaległy wpis, ale pomyślałam, że akurat przydatny, ani się obejrzeć a miesiąc zleci i wizja prezentów stanie się faktem.  Pomyślałam o tych mydełkach, ponieważ używam ich już ponad miesiąc, a uświadomiłam sobie, że zapachy mają typowo zimowe i świąteczne: Sosna oraz Cynamon&Pomarańcza Savon Du Midi:


"Naturalne mydła prowansalskie Savon du midi, wytwarzane na bazie bio-oleju z palmy oleistej, wzbogacone masłem karite (masło shea),  o łagodnym, świeżym aromacie (...).

Produkcja mydeł na bazie olejów roślinnych ma w regionie Morza Śródziemnego długą i bogatą tradycję. Jej główne centrum to okolice Marsylii oraz Prowansja. Najstarsze znane marsylskie receptury wyrobu mydeł sięgają 2000 r. p.n.e., podczas gdy tajniki produkcji mydła dotarły do pozostałych państw europejskich dopiero między IX a XII stuleciem n.e. Głównymi, stosowanymi wówczas surowcami, były oleje roślinne oraz węglan potasu.
Również i dziś mydła SAVON DU Midi produkowane są w głównej mierze ręcznie, w małej manufakturze, według starej marsylskiej tradycji.

 Główne składniki – pochodzące z kontrolowanych upraw ekologicznych: oliwa z oliwek oraz olej palmowy i kokosowy - są mieszane z sodą i gotowane w wielkich kadziach w temperaturze 120°C. Po odsoleniu powstała masa mydlana poddawana jest 48-godzinnemu suszeniu, po czym tnie się ją na odpowiedniej wielkości bloki. Na koniec dodawane jest organiczne masło karite (masło shea), oraz – odpowiednio do rodzaju – miód i olejki eteryczne.



Prowansalskie mydło z masłem karité PIN MARITIME / Sosna



Pierwsze mydełko, po jakie sięgnęłam to Sosna. Lubię otaczać  się w kąpieli naturalnymi zapachami z olejków.  Jesienią nie ma nic przyjemniejszego, niż relaksująca kąpiel po ciężkim dniu. Myślałam, że mydło z takim zapachem zastąpić może dodatek olejków i wcale się nie myliłam. Podczas namydlania skóry odczuwalny jest bardzo przyjemny zapach, ale  nie jest on aż tak intensywny, jak po dodaniu czystego olejku eterycznego do wody.  Ciało po kąpieli nosi  minimalne ślady tego zapachu,  ale nie utrudnia on zasypiania. 


Mydło posiada piękny i bardzo realistyczny zapach sosny, pochodzący tylko od olejku eterycznego, nie ma żadnych sztucznych dodatków. Ten zapach jest subtelny, daje spokój,  nie gryzie w nos, otula nas  nutą  przyrody,  lasu,  drzew iglastych, choinki;)) 
Zapach jest wyczuwalny przez cały czas używania kostki, od początku do końca. 
Mydło jest bardzo wydajne, nie zmydla się zbyt szybko.  Starcza  na grubo ponad miesiąc używania go do codziennej wieczornej kąpieli. W dodatku piana  jest przyjemna , obfita i kremowa. Kostka jest zwarta, nie namaka, przechowuje ją na drewnianej mydelniczce z żłobieniami.




Prowansalskie mydło z masłem karite CANELLE-ORANGE / cynamon i pomarańcza




Po paru dniach używania wersji Sosna nie mogłam się oprzeć i sięgnęłam po Cynamon i Pomarańczę.  I  w tym przypadku zaskoczona zostałam  przez bardzo naturalny zapach.  Tym razem Cynamon z dodatkiem cytrusów. Uwielbiam i mogłabym nawet używać  takich perfum codziennie. Naprawdę przepiękny, jednocześnie relaksuje, pobudza i odpręża.  Kojarzy mi się nieodparcie z pierniczkami i ciastem z dodatkiem skórki pomarańczowej, jakie często robię na Święta.

 Myślę, że to nie jest ostatni zapach mydła Savon Du Midi jaki wypróbuję,  pragnę poznać więcej  tych zapachów i z pewnością zakupię je  też dla mojej rodziny, chcę aby  inni też mogli poznać te cudowne kosteczki.  To jest idealna propozycja na prezent pod choinkę.  Mydła są tak cudowne, że chyba mało kto byłby z nich niezadowolony.

Nie będę się powtarzać co do kwestii technicznych. W obu wersjach są one identyczne.  Mydła posiadają wspaniałe walory pielęgnacyjne,  oprócz kojenia zmysłów  cudownym zapachem,  funkcji mycia,  wspaniale dbają o  ciało. Myślę, że nie przesadnym będzie, jak napiszę że to jedne najlepszych mydeł jakie miałam.  Poleciłabym je do skóry suchej i alergicznej.  Od kiedy używam mydełek  Savon Du Midi do kąpieli, to często zapominam o stosowaniu balsamów.  Myślę, że to świadczy o nich  tylko najlepiej:  skóra jest gładka ,  podrażnienia znikają szybciej.


Składy mydełek:








Certyfikowany kosmetyk ekologiczny (BDIH).
 W produkcji mydeł SAVON DU Midi nie stosuje się tłuszczów zwierzęcych,  kwasu etylenodiaminotetraoctowego (EDTA) ani syntetycznych substancji barwiących, zapachowych czy konserwujących. 

Produkt wegański.

Producent: SAVON DU MIDI, Niemcy. Wyprodukowano we Francji.




Mydełka Savon Du Midi w wielu wersjach zapachowym można kupić  w sklepie Greenline.
Jest w czym wybierać:
Za 9,90 zł  100 gramowa kostka. Jest wersja 150 gram za 10,90 zł (mniejszy wybór zapachów),  oraz mydła peelingujące 100 g za 10,90 zł.
Mydła przychodzą zapakowane w białe, papierowe torebki z napisem Savon Du Midi.


Komentarze

  1. od czasu do czasu lubię umyć się takim mydełkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogólnie nie przepadam za mydełkami w kostkach, ale myślę że z tymi bym się polubiła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prezentują się świetnie, szczególnie ciekawi mnie pomarańcza z cynamonem. Musi bosko pachnieć ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie wypróbowałabym cynamonowe:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja jakoś nie jestem fanką mydełek w kostkach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię mydełka tej marki :) Sosna sprawdza się u mnie bardzo dobrze latem. Pasuje mi to dezodoryzujące działanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie pomyślałam że ta sosna może mieć takie właściwości

      Usuń
  7. Rzeczywiście kuszące...a te zapachy to już w ogóle! :) No i cena bardzo korzystna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak naturalne to już je kocham. :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Cynamon i pomarańcza ... ummmm ... ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię naturalne mydełka, a te chyba pierwszy raz widzę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Poprawne mydła, ale już więcej do nich nie wrócę. Nie zachwyciły mnie na tyle, by kupić kolejne wersje.

    OdpowiedzUsuń
  12. Cynamon i pomarańcza na pewno wpisałby się w moje gusta :)

    OdpowiedzUsuń
  13. O tak takie mydełko chciała bym dostać :))

    OdpowiedzUsuń
  14. ja jednak preferuje płynne konsystencje

    OdpowiedzUsuń
  15. Mydełka prezentują się niezwykle ciekawie. Właśnie rozglądam się za naturalnymi mydłami.
    :*

    OdpowiedzUsuń
  16. Te mydełka na pewno wkrótce będą moje! Już mi zostało tylko 4 czy 5 mydełek w zapasie :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

instagram @retromama.blog

Copyright © Retromama.blog