2016/01/12

Włosy w styczniu + Pielęgnacja zimowa


W styczniu nadal pozostaję w minimalistycznym zestawie pielęgnacyjnym: Szampon + 2 odżywki. Zaniechałam natomiast zabiegi olejowania. Dlaczego o tym dowiecie się dalej.
Ze względu na zimę, mrozy i  noszenie czapek zauważam większe problemy z przetłuszczaniem się skóry głowy oraz nie wielkie epizody z łupieżem. Całe szczęście swędzenia brak.  Włosy nadal jednak myję co 2 dni, czasem co 3 dzień, ale ta wersja to już ekstremalna jest.  Skręt najładniejszy jest po myciu i wysuszeniu naturalnym, utrzymuje się też na drugi dzień. Na tych zdjęciach włosy są umyte szamponem Naturaequa dzień wcześniej,  a odżywka była z Lavera, trzymałam ją 10 minut.


Kosmetyki jakich używam od początku grudnia oraz w styczniu:

Bjobj Wzmacniająca Odżywka do włosów delikatnych. Ta odżywka działa u mnie jak maska. Jest tak mocna, że nawet zaniechałam zabiegów olejowania przed myciem. Widzę, że świetnie odbudowuje i nawilża.   Porównałabym ją do masek Biovax. Odżywkę nakładam raz na tydzień, nie częściej ponieważ dość mocno obciąża. Moje włosy nie mają do tego wielkich skłonności, ale z tą odżywką radzę uważać.
Lavera Basis Sensitiv Odżywka do włosów połysk i pielęgnacja. To moja codzienna, niezawodna odżywka, która świetnie nawilża, zmiękcza włosy. Działa po 1 minucie, jak i po 10 minutach. Nie wpływa na przetłuszczanie, nie obciąża, a nawet odbija włosy u nasady. Dobrze nawilża loki, dzięki czemu są bardziej sprężyste.
Szampon do włosów Zielona mandarynka Naturaequa . Delikatny szampon to dobre rozwiązanie przy wrażliwej skórze głowy. Czasem używam tylko samego szamponu, włosy są po nim w  dobrej kondycji, jednak skręt wtedy jest bardziej luźny. Końcówki nie są suche. Bardzo dobry naturalny szampon.






Myślę o skróceniu włosów z długości. Możliwe, że wykorzystam sprawdzoną już metodę z podcinaniem maszynką.


Link do listopadowej aktualizacji - klik 

41 komentarzy:

  1. Śliczna masz loczki, zazdroszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się podobają :)
    Ja tam znalazłam kompromis między utrzymaniem skrętu a ew. przeziębieniem - kaptur :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja jestem taki zmarzluch że chodzę i w czapce i w kapturze. Zwłaszcza jak był tak duży mróz.

      Usuń
  3. Tą odżywkę lavera mam ochotę sprawdzić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoje włosy,jak zawsze wizualnie ZACHWYCAJĄ :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie Ty masz piękne włosy! Nie mogę się napatrzeć i zazdroszczę okrutnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślisz o cięciu na prosto? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Naturaequa nęci mnie :D Loczki Twoje zawsze piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale piękne loki...
    Zachęciłaś mnie do zakupu tej odżywki wpisuję ją na listę:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Naprawdę piękne włoski. :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie też ostatnio bardzo minimalistycznie.
    Świetną masz już długość, ja bym nie skracała za bardzo, tylko je wyrównała. Sama na chwilę obecną zapuszczam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podetnę może 1-2 cm. Moim włosom jednak potrzebne skrócenie bo końce były kiedyś zbyt mocno wycieniowane. Pozostałości po złym strzyżeniu.

      Usuń
  11. Wizualnie wydaje się, że włosy są trochę przesuszone i bardziej rozczochrane niż skręcone. Czyli to samo co ostatnio i ja mam na swojej głowie. Jestem wścieła na siebie, bo od ostatniego olejowania minęły całe miesiące.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety zimowa pogoda nie służy moim włosom . Elektryzują się przez noszenie czapki. Nie są suche, tak tylko wyglądają. W dotyku są raczej nawilżone.

      Usuń
    2. Basiu, widzę, że zmieniłaś zdjęcia.
      I dobrze, ba na tych włosy wyglądają zupełnie inaczej. Są cudne!

      Usuń
  12. bardzo podobają mi się Twoje włosy:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Skręt super i fajną już masz długość tych włosów :) Zaczęłam zastanawiać się nad zakupem tej maseczki. Skutecznie mnie do niej zachęcasz :)

    OdpowiedzUsuń
  14. swietne masz te włosy! podobają mi się! zdrowo wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  15. jej, ależ masz piękne włosy, nie mogę się napatrzyć :)
    u mnie szampon + odżywka to mus i tyle, maski i wcierki robię bardzo, bardzo rzadko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi zimą też nie bardzo się chce cudować z włosami.

      Usuń
  16. Ale piękny skręt! Zimowa pielęgnacja zdecydowanie im służy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Loki masz piękne, a Lavera jest w moim kręgu zainteresowań:)

    OdpowiedzUsuń
  18. ja też myślę o skróceniu włosów- cieniowaniu bo moje zaczynają być strasznie ciężkie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale masz piękne loki:) Naturalne? Zazdroszczę:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne włosy :) Sama kiedyś takie posiadałam, ale po keratynowych prostowaniach nie są już takie same, a po za tym też mam zniszczone od malowania i prostownicy, ale i tak nie są złe bo się dość ładnie kręcą, zazwyczaj prostuje włosy, ale jak mam ochotę na kręcone to po prostu nie prostuje,a czasem poprawiam sobie jeszcze lokówką :) Na prawdę śliczne masz te włosy !

    OdpowiedzUsuń

Szanujmy pracę swoją i cudzą, czytajmy !
Komentarze nie związane z artykułem nie będą publikowane.