2016/10/25

L'Angelica Płyn do higieny jamy ustnej



Pośpiech w zakupach jest złym doradcą, przekonałam się o tym kupując ten Płyn. Wpadł do koszyka zakupowego na allegro, przy okazji kupna Pasty Biorepair. Niestety nie sprawdziłam sobie w internecie składu, a na aukcji go nie było. Nie mogę Wam polecić tego płynu, ale mogę przestrzec przed jego kupnem.


Staram się dbać o zęby. Teraz, przy karmieniu zęby są jeszcze bardziej narażone na szkodliwe czynniki. Płyn do higieny jamy ustnej jest jednym z środków pomocnych w zapobieganiu próchnicy. W zwykłych drogeriach ciężko jest kupić dobry, naturalny płyn, wyjątkiem jest Płyn Sylveco.

Dałam się zwieść pięknym opisem tego środka na aukcji. Myślałam, że mam do czynienia z produktem naturalnym:

OPIS PRODUKTU

Miejsca w uzębieniu, niedostępne dla szczoteczki najlepiej chronić używając płukanki L'Angelica, zawierającej naturalne składniki. 

Płyn do płukania jamy ustnej L'Angelica - zapobiega tworzeniu się osadu na zębach, zapewnia świeży oddech a także chroni szkliwo zębów przed działaniem kwasów. Zawiera ekstrakty roślinne z szałwi i mięty.

SZAŁWIA - właściwości antyseptyczne i tonizujące
MIĘTA - ma działanie tonizujące i oczyszczające


Płukanka L'Angelica skutecznie przeciwdziała powstawaniu osadu nazębnego i próchnicy, poprzez przywrócenie równowagi flory bakteryjnej w jamie ustnej. Wzmacnia zęby i dziąsła, a także redukuje stany zapalne dziąseł.

Skład:


Aqua, Glycerin, Sorbitol, Polysorbate 20, Salvia Officinalis Leaf Extract, Mentha Piperita Leaf Extract, Colocasia Antiquorum Root Extract, Propylene Glycol, Allantoin, Disodium Phosphate, Sodium Bicarbonate, Chlorhexidine Digluconate, Sodium Fluoride, Sodium Saccharin, Mentha Piperita Oil, Menthol, Anethole, Sodium Lauryl Sulfate, Lactic Acid, Imidazolidinyl Urea, Sodium Benzoate, Tetrasodium EDTA, Eugenol, CI 42051, CI 15985, CI 19140.

Na czerwono w składzie zaznaczone substancje, które nie wiele mają wspólnego z naturą, jak widać jest ich sporo. Najbardziej w tym płynie zraziła mnie zawartość: Sodium Lauryl Sulfate (SLS!) i Imidazolidinyl Urea (Pochodna formaliny). Te dwie substancje są powszechnie uważane za szkodliwe i absolutnie nie powinny się znajdować w płynie, który ma kontakt ze śluzówką i może przed przypadek być połknięty. Płyn zawiera także fluorek sodu, coraz więcej źródeł mówi o jego szkodliwości oraz o tym, że wcale nie zapobiega on próchnicy. 

Co tu dużo pisać, środek ten absolutnie nie nadaje się do celów, do jakich powinien być przeznaczony.  


16 komentarzy:

  1. Na pewno po niego nigdy nie sięgnę...

    OdpowiedzUsuń
  2. Co najwyżej można umyć nim podłoge...

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysłowość producentów i sprzedawców mnie zadziwia :P. Niestety przy pośpiechu łatwo jest się naciąć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. dzięki za odradzenie, ja mogę polecić płyn do higieny jamy ustnej który zaczęłam stosować przed chirurgicznym usunięciem ósemki- curasept ads 220. jest też inna numeracja odpowiadająca innym problemom. Jak na razie to moje ulubione produkty zębów. mam też koncentrat/ pastę. oo i mogę jeszcze polecić Ajunę- to ziołowa pasta, bardzo dobra. skoncentrowana.

    OdpowiedzUsuń
  5. czasem tak bywa - kupujemy jedną rzecz, przeglądamy co jeszcze można by do koszyka wrzucić przy okazji jednej wysyłki i wpadamy w pułapkę :) szkoda, że tak trafiłaś źle.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy wcześniej o nim nie słyszałam,ale raczej nie wzbudził mojego zainteresowania.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słyszałam o nim ale może dlatego, że raczej nie stosuję płynów... zapamiętam jednak żeby się go wystrzegać! melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. mysle że warto spróbować ten płyn :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zawsze przemycą coś w składzie a potem piszą ze wielkie EKO ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo przydatny post :) Będę pamiętała, aby go unikać...

    OdpowiedzUsuń

Szanujmy pracę swoją i cudzą, czytajmy !
Komentarze nie związane z artykułem nie będą publikowane.