Pielęgnacja włosów z L'Oreal Botanicals Fresh Care Lavender : Szampon pielęgnacyjny i Olejek ochronny


Produkty marki L'Oreal nie są popularne pośród fanek naturalnej pielęgnacji. Ja sama muszę przyznać, że omijałam je z daleka. Przyczyną na pewno były "chemiczne" składy, sztuczne zapachy i ryzyko podrażnień. Jak wiele firm i ta obecnie wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klienta i oferuje nam kosmetyki z lepszym składem, deklarując 98 % naturalną formułę, brak silikonów, parabenów, barwników, SLS itp. Linia Botanicals Fresh Care Lavender obecnie jest w mojej pielęgnacji włosów. Dziś opiszę wrażenia odnośnie Szamponu i Olejku.
 

Botanicals Fresh care  Lavender Szampon pielęgnacyjny
do delikatnej skóry głowy i włosów

Na opakowaniu obietnice działania kojącego na skórę głowy oraz nawilżenia włosów. Relaksujący i świeży zapach. Bez siarczanów, silikonów, parabenów, barwników. Organiczny olejek z lawendy prowansalskiej. 
Opakowanie  100 %  materiałów z recyklingu.

Skład:
AQUA / WATER
SODIUM C14-16 OLEFIN SULFONATE 
COCAMIDE MEA 
GLYCERIN 
COCAMIDOPROPYL BETAINE 
GLYCOL DISTEARATE 
SODIUM LAUROYL SARCOSINATE 
PARFUM / FRAGRANCE 
COCO-BETAINE 
COCOS NUCIFERA OIL / COCONUT OIL 
SODIUM BENZOATE 
SODIUM CHLORIDE 
HYDROXYPROPYL GUAR HYDROXYPROPYLTRIMONIUM CHLORIDE 
SODIUM CITRATE 
SODIUM HYDROXIDE 
PEG-55 PROPYLENE GLYCOL OLEATE 
SALICYLIC ACID 
POLYQUATERNIUM-7 
LINALOOL 
BENZOIC ACID 
BENZYL ALCOHOL 
PROPYLENE GLYCOL 
CARBOMER
 GERANIOL 
TETRASODIUM EDTA 
CITRONELLOL 
CITRIC ACID 
LAVANDULA HYBRIDA OIL 
HEXYLENE GLYCOL 
GLYCINE SOJA OIL / SOYBEAN OIL

Szampon musi zawierać substancje myjące, aby oczyszczał. Jednak SODIUM C14-16 OLEFIN SULFONATE to dość mocny detergent, wykazujący potencjalne działanie drażniące. Ostatnio myślałam, że zrobił mi krzywdę w innym szamponie. W tym wypadku jednak nie zauważyłam u siebie podrażnienia. Dość wysoko znajduje się też zapach, który może działać różnie, w zależności od stopnia wrażliwości. U mnie zero skutków ubocznych, ale używam szamponu dopiero od dwóch tygodni. Jak coś się zmieni w tej kwestii, to na pewno uzupełnię recenzję.

Dla mnie zaletą jest stosunkowo wysoka zawartość gliceryny, oleju kokosowego, które działają łagodząco. POLYQUATERNIUM-7 ma działanie kondycjonujące włosy, wygładza, zmiękcza.

Ogólnie skład nie powala, nie jest jakoś super organiczny, ale też nie jest zły i nie straszy mnóstwem konserwantów i żrących środków. Na moją skórę głowy i włosy produkt działa jak najbardziej korzystnie. Wykazuje dobre działanie myjące, odpowiednio się pieni. Zmywa oleje, nie podrażnia, nie plącze. Nawet jak nie zastosuje po myciu odżywki włosy wyglądają ok, są gładkie, błyszczące i ładnie się układają. 

Mnie osobiście zapach nie przypadł do gustu, wg. mnie wygląda na sztuczny. 

Opakowanie 400 ml/ Cena 34,99 zł




Botanicals Fresh Care Lavender  Olejek ochronny
do delikatnej skóry głowy i włosów

Co  o nim piszą na opakowaniu: Kompozycja botanicznych esencji z lawendy, soi i olejku kokosowego. Stosować przed myciem głowy w celu ukojenia skóry oraz nawilżenia włosów. Świeży, relaksujący aromat.
Bez silikonów, parabenów i barwników.


Skład:
Brassica Campestris Seed Oil / Rapeseed Seed Oil,
Cocos Nucifera Oil / Coconut Oil,
Glycine Soja Oil / Soybean Oil,
Linalool,
Geraniol,
Citronellol,
Lavandula Hybrida Oil,
Parfum / Fragrance

W składzie m.in. olej rzepakowy, olej kokosowy, olej sojowy oraz olejki eteryczne, zapach.

Skład może nie jest imponujący, ale działanie olejku jak najbardziej mi dopowiada. Przede wszystkim nie jest to ciężki produkt, który byłby trudny do zmycia. Nie robi  mi strąków na głowie i nie przeciąża skóry. Można go stosować i do wygładzenia końcówek,  w małych ilościach. Odpowiedni też w ramach zabiegu olejowania przed myciem.
Ładnie wygładza i nabłyszcza. Włosy stają się jedwabiste, delikatne w dotyku.
Nie stosowałam celowo na skórę głowy, ale też jak się tam dostał, to nie podrażnił mnie, nie uczulił.

Zapach jest kwestią indywidualną, raczej nie jest w moim guście. Jest taki męski, ciężki w odbiorze, nie na tą porę roku.

Opakowanie 150 ml/ cena 39,99 zł



Ogólnie Szampon i Olejek wypadły u mnie pozytywnie i na pewno nie będę już tak uprzedzona negatywnie do L'Oreal.

Następnym razem napiszę Wam coś o działaniu Maski oraz Balsamu z serii Botanicals Fresh Care.




Komentarze

  1. Nie widziałam jeszcze tej serii Loeral ale faktycznie ja też w ogóle chyba nie miałam od nich żadnego szamponu :) seria wyglada całkiem ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja akurat nie omijam kosmetyków loreal, uwielbiam ich tusze, kolorówkę. produkty do włosów słabo znam

    OdpowiedzUsuń
  3. kilka razy ta seria zwróciła moją uwagę w drogerii, ale jeszcze na żadnej produkt się nie zdecydowałam

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda tylko, że składy nie są tak naturalne, jak jest to sugerowane :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam odżywkę i szampon z gardenii, ale średnio się u mnie sprawdził ;/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam ich i nawet nie spotkałam jeszcze w Drogerii, jednak cena dla mnie mocno za wysoka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam tej serii ale mnie ciekawi.

    www.natalia-i-jej-świat.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam tej serii,ale coraz częściej o niej czytam.Jak już wykończę swoje zapasy - chętnie ją zakupię i przetestuję.

    OdpowiedzUsuń
  9. nawet nie wiedziałam, że takie kosmetyki mają

    OdpowiedzUsuń
  10. mam szampon ale czeka na swoja kolej;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

instagram @retromama.blog

Copyright © Retromama.blog