2012/10/25

Jak kupić ładny biustonosz ?


Ostatnio i po raz kolejny zresztą  zrobiłam zakupy bieliźniane  w salonie Body & Senses .
Z zakupów jestem bardzo zadowolona .  Jak przebiegła moja wizyta :
Oczywiście do wejścia skłoniły mnie napisy z rabatami jakie tam obecnie mają   - a w tym sklepie ciągle są przeceny bo wchodzą nowe kolekcje a stare są przeceniane i to sporo - nawet do 70 % , oczywiście przy takim rabacie ciężko już o dany rozmiar.
A więc  wybrałam sobie parę staników polskich firm , które akurat były ze sporym rabatem - 30 % i 50 % . W sklepie nikt  mi się nie narzucał . Panie z obsługi zajęte raczej czym innym ale dla mnie to duży komfort, kiedy nikt mi nie stoi nad głową i nie narzuca swojego "W czym mogę pomóc" . Mogłam swobodnie przebierać na wieszakach i nikt z obsługi  mnie nie potraktował jako tą co niszczy ich skrzętnie ułożone ekspozycje. 
Staników wybrałam z 6 i akurat takich co  mi się wydawały "na oko "  dobre . Przezornie też nie brałam obwodu 70-tki po ostatnich przykrych doświadczeniach (ale o tym dalej) .
Poszłam do kasy zameldować ile biorę sztuk . Pani tylko spytała czy jestem pewna rozmiaru .  A potem  do przymierzalni . Rozpoczęłam  mierzenie . Staniki które wydawały się wielkie okazały się w sam raz. Obwody wygodne , nie ciasne . Miseczki bez gąbek i pianek - bo przy moim rozmiarze już nie potrzebuję powiększenia . Po jakimś czasie ktoś z obsługi przyszedł zapytać czy nie trzeba mi donieść jakiegoś rozmiaru . Nie trzeba było bo wybrałam 2 sztuki : Samantę i Kris 



Czarny  - Samanta , z miękkimi koronkowymi i nie gryzącymi miseczkami:



Fioletowy satynowy  z granatową koronką - Kris , także miękkie miseczki dodatkowo obszyte od środka siateczką:



Przy kasie dostałam kartę stałego klienta która upoważnia do 5 % rabatu przy kolejnych zakupach .



Z punktu widzenia moich wcześniejszych zakupów mogę stwierdzić parę faktów:

  • dobrego stanika nie kupi się przez internet i bez mierzenia , nie uda się też dobrać rozmiaru na podstawie kalkulatorów dostępnych na stronach internetowych , chyba że stać Was na paro-krotne odsyłanie i mierzenie kolejnych sztuk , ale na to też trzeba sporo czasu , 
  • dobrego stanika nie kupi się na podstawie porad jakich udzielane są na forach internetowych , z doświadczenia wiem że na tych forach siedzi sporo osób , które sprzedają staniki w internecie ,
  • dobrego stanika nie dobierze Wam kiepska brafiterka - miałam przyjemność z taką i skończyło się to złym wyborem bo wcisnęła mi coś co było bardzo niewygodne choć podobno dobrze leżało ,
  • dobry stanik ma dobraną szerokość ramiączek  oraz obwodu w stosunku do rozmiaru ,
  • dobry stanik nie uciska już podczas mierzenia , jak uciska to mierzcie następny bo z tym może być tylko gorzej , stanika nie da się "rozchodzić po domu" czy powiększyć w praniu ,  
  • dobry stanik nie może  mieć ciasnego obwodu co często jest doradzane na forach i ja niestety też wpadłam w tą pułapkę , nabawiłam się niezłych szram podczas noszenia takiego biustonosza w czasie upałów , nie rozumiem tej ideologii że dobry obwód musi być ciasny aby  podtrzymać biust , a co z ciałem uciskanym po kilkanaście godzin dziennie ? 
  • dobry stanik ma takie fiszbiny ,  które nie wbijają się ani pod pachę , ani w mostek , a już siniaki są absolutnie nie dopuszczalne , pod pachami mamy przecież węzły chłonne - lepiej aby nic ich nie uciskało, 
  • dobry stanik nie kosztuje 5 - 10 zł , ale to chyba oczywiste ,

Jeśli przydały Wam się moje rady napiszcie koniecznie komentarz .


19 komentarzy:

  1. Bardzo lubię Samantę :) Mam obok salonik ich firmowy i Dalii również, bo tak się składa, że obie te firmy są w mojej miejscowości :)
    Częściej jednak kupuję Dalię, ponieważ ma lepsze promocje :) i często udaje mi się kupić biustonosz za 20-30 zł :D:D
    Samanta niestety jest droższa - ale i w promocji można kupić za ok. 50 -60 zł :)
    I tak jak Ty, najbardziej lubię SOFT-y

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają ślicznie ;) u mnie nie ma takiego saloniku ;(

    OdpowiedzUsuń
  3. masz rację, trafiony wybór biustonosza to wyższa szkoła jazdy, trzeba brać kilka ważnych rzeczy pod uwagę :)
    śliczne

    OdpowiedzUsuń
  4. ja mimo wszystko wolę biustonosze usztywniane. nie mówię tutaj o sztucznym dodawaniu sobie tu i ówdzie, bo też tego nie potrzebuję, ale w takich czuję się pewniej.

    OdpowiedzUsuń
  5. zgadzam się! wybór dobrego stanika wcale nie jest taki prosty...
    ja sobie nie wyobrażam zakupów bez przymierzania, ponieważ trafienie w moim przypadku [małe piersi i szeroki rozstaw] na stanik idealny zdarza się raz na rok! :(:(:(

    OdpowiedzUsuń
  6. całkiem ładne faktycznie :) przez internet nigdy nie odważyłabym się kupić stanika.

    OdpowiedzUsuń
  7. śliczne są, chociaż nie lubię miekkich na sobie. Co do zakupu stanika to przez internet nie ma takiej opcji u mnie, najlepiej na spokojnie w sklepie z mama, siostrą lb facetem którzy bedą mieli cierpliwość przynoszenia i odnoszenia :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Na internecie kupuję tylko buty i to rzadko. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobry stanik musi mieć 5 cm w obwodzie mniej niż mamy pod biustem! Podczas mierzenia zapina się na ostatnia haftkę i nie może być luźno. Z czasem biustonosz się rozciąga o te potrzebne cm. I żeby nie było wątpliwości - nie kupuję staników za 10zł. Na mnie pasuje jedynie Ava, a tania nie jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym się tak nie zastrzegała do tego że stanik powinno się kupować o 5 cm mniejszy niż ma się pod biustem. Ja np. mam pod biustem 67cm a biustonosze noszę z obwodami 65 ale i 70. I wcale nie są luźne. I wiem co mówię bo od paru lat pracuję jako braffiterka. Obwód nie ma być ciasny! ma być dopasowany a to różnica. Ma po prostu nam nie podjeżdżać do góry ale musimy móc swobodnie oddychać. To naprawdę sprawa bardzo indywidualna. Obwody się rozciągają to prawda. Ale trzeba czuć się w biustonoszu komfortowo już w momencie zakupu a nie liczyć na to, że jak trochę w nim pocierpimy to się rozciągnie i zrobi wygodniejszy :)

      Usuń

    2. dokładnie to miałam na myśli pisząc o obwodzie

      Usuń
  10. Ja kupuję Dalię, Konrada i ostatnio Alles Mama, wszystkie mam dobrze dobrane. Swój rozmiar wyliczyłam kalkulatorem na stronie, obejrzałam staniczki na stronie sklepu, który sprzedaje bieliznę też stacjonarnie i pojechałam mierzyć. Wyszłam z dwoma stanikami i teraz jestem stałą klientką tego sklepu. I dokładnie tak jak pisze Ernestyna, obwód stanika musi być mniejszy niż nasz, bo materiał się rozciąga w trakcie noszenia. Ważne jest odpowiednie dobranie miseczek i wyregulowanie długości ramiączek.
    Od kiedy sama dobrze dobrałam sobie rozmiar, uświadamiam wszystkie znajome mi kobiety :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja kupuję w Bikini Trendy już od dłuższego czasu i jestem super zadowolona, wkońcu mam dobrze dobraną bieliznę i znajduję mój rozmiar;) Trochę to kosztuje niestety. Ale coś za coś;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mnie zawsze wnerwia jak wybieram sobie lakiery do paznokci i się kręcę między półkami, oglądam każdy i podchodzi pani sprzedawczyni z pytaniem czy pomóc.
    Co do kupowania przez internet moja mama nie tak dawno kupiła na siebie staniki. Przyszły i były dobre na mnie. Tyle dobrze, że ja skorzystałam :D.
    A czarny mi się bardzo podoba :).

    OdpowiedzUsuń

Szanujmy pracę swoją i cudzą, czytajmy !
Komentarze nie związane z artykułem nie będą publikowane.