2013/08/11

cukinia faszerowana

Mini relacja z mojego wczorajszego kucharzenia - pyszne i sycące danie z bogactwem sezonowych produktów. Cukinia faszerowana  z mięskiem w sosie pomidorowym, z ryżem  oraz apetycznym ciągnącym serem .  Bądźcie wyrozumiałe bo to mój pierwszy post z przepisem . 

1. Dwie młode cebulki zeszkliłam na oliwie i dodałam świeżo zmielone mięsko z łopatki wieprzowej.




2. Do podduszonego mięska dodałam sos pomidorowy  Dawtona.  Przyprawiłam ( sól, pieprz, oregano , bazylia, papryka, chili w proszku ). 

3. Piękne i dorodne cukinie wydrążyłam w środku . 

4. Do podgotowanego mięsa z sosem pomidorowym dodałam  ser żółty Mlekovita Zakopiańskie Specjały. 

5. Dodałam  wcześniej ugotowany ryż brązowy Kupiec. Po wymieszaniu wszystko wylądowało w wydrążonych cukiniach ułożonych na blaszce. 
Całość umieściłam w piekarniku  rozgrzanych  do 200 stopni na około godzinę. Przykryłam folią aluminiową . Ser żółty dałam  na wierzch  10 minut przed wyłączeniem piekarnika aby ładnie się roztopił a nie przypalił . 

A tak wygląda moja  cukinia faszerowana . Danie bardzo sycące i pyszne . 






16 komentarzy:

  1. uwielbiam cukinie, robię z nich leczo i bigos z mięsem mielonym na pewno również smakują pysznie. wyglądają bardzo apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  2. nie pokazuje takich rzeczy bo zgłodniałam;) ale to musi być pychaaaaaa ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda smakowicie ;) Muszę wypróbować ten przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm, ja robiłam ostatnio papryczki nadziewane, też pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają jak zapiekanki - pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podoba mi się ten pomysł, widziałam już wcześniej gdzieś takie faszerowane cukinie :) To świetna alternatywa dla zapiekanek, no i można przemycić wiele warzyw w ten sposób dla warzywnych niejsdków ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie , ja robiłam z myślą o moim mężu niejadku

      Usuń
  7. Wygląda smacznie! Bardzo lubię cukinie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja Brytania ja robiła podobno jest pyszna taka cukinie ;)

    OdpowiedzUsuń

Szanujmy pracę swoją i cudzą, czytajmy !
Komentarze nie związane z artykułem nie będą publikowane.