2013/08/09

drobny maczek Vipera Polka nr 68 + Jak zaoszczędzić na kosmetykach, moje sprawdzone sposoby

Uff , nareszcie chłodny powiew wietrzyka  . Przez te upały poczułam się zupełnie odcięta od rzeczywistości . Całe szczęście wracam . Dziś post lakierowy przygotowany już parę dni temu .  Bardzo urokliwy lakier Vipera Polka  nr 68. Jest to  przezroczysta baza z hologramami  i mnóstwem czarnych drobin tzw. maczek . Ślicznie prezentuje się na jasnym podkładzie , u mnie był nim lakier z Kobo. Przyjrzyjcie się  jak ładnie opalizują te  holo niteczki i groszki   ? 









 Do takiego efektu potrzebne były 2 warstwy , lakier jest dosyć rzadki a drobinki lubią opadać na dno buteleczki dlatego trzeba nią dobrze potrząsnąć . Przeszkadza mi też jego zapach ale na szczęście obyło się bez bólu głowy . Za taką cenę ( na stronie Vipery 3,59 zł za 5,5 ml buteleczkę)  jednak nie ma co narzekać , liczy się efekt .

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

W drugiej części wpisu podzielę się z Wami jakie mam sposoby na przyoszczędzenie na kosmetykach?  zapraszam -  to może się naprawdę przydać :


  1. Tworze listę zakupów którą weryfikuję po kilku dniach po rozważeniu co naprawdę jest mi potrzebne a co nie .
  2. Poluje i czekam wytrwale na promocje. Sprawdzam gazetki promocyjne w internecie . 
  3. Porównuje ceny w sklepach , często zakupy w internecie opłacają się bardziej , zwłaszcza gdy chce kupić jakiś ekstra krem do buzi -  bo na twarzy nie lubię oszczędzać . 
  4. Dużo produktów kupuje w drogerii np. Rossmann , tam można przyoszczędzić na produktach których  idzie najwięcej czyli żele do mycia , pasta do zębów , szampony itp . Często są fajne promocje a do tej drogerii mam akurat najbardziej po drodze . 
  5. Staram się szukać tańszych , polskich odpowiedników pomadek , lakierów , cieni , które często  niczym się nie różnią od zagranicznych a na pewno nie mam ochoty płacić za cło które nasz rząd dolicza do produktów importowanych (choć czasem i tak nie mogę sobie czegoś odmówić). Ponadto w popularnych zagranicznych markach zaobserwowałam duże ilości konserwantów (parabeny ) a także substancji zapachowych mających nas zachęcać do zakupu . 
  6. W pielęgnacji włosów stawiam na szampony dziecięce, bez Sls , są zazwyczaj tak samo dobre jak rosyjskie czy inne modne obecnie produkty do włosów , to samo dotyczy odżywki do włosów , ta z drogerii  czy z marketu działa tak samo dobrze jak droższy salonowy odpowiednik.
  7.  Żel do mycia/szampon dziecięcy służy mi jako żel pod prysznic , szampon , płyn do higieny intymnej , żel do mycia twarzy . 
  8.  Balsam do ciała służy mi też jako krem do rąk i do stóp kiedy akurat nie mam takowych . Nie widzę różnicy w tych produktach i nie czuję potrzeby kupowania wszystkich. Balsam może służyć  też do kremowania włosów.
  9. Do olejowania sprawdzają się zwykłe oleje spożywcze  np. oliwa z oliwek , olej z pestek winogron. Można je wzbogacić np. olejkiem rycynowym z apteki  który jest bardzo tani . 
  10. Nie kupuję środków do stylizacji włosów typu: żel , lakier , pianka - często zawierają one alkohol i wysuszają , gdy dbam o włosy (olejuje) dobrze układają się same , są miękkie,  podatne i błyszczące  .  Można sobie zrobić w domu  naturalny żel lniany (osobiście go nie znoszę ale dużo osób poleca).
  11. Nie chodzę często do fryzjera , długie włosy nie wymagają ciągłego  odświeżania fryzury , końcówki można też obciąć samemu . 
  12. Nie farbuje włosów dzięki czemu są zdrowe i nie wymagają aż tylu zabiegów (czytaj , nie trzeba ich tak często podcinać ani nakładać na nie specjalistycznych masek salonowych) . 
  13. Kiedy mam ochotę na grzywkę obcinam sama , tu jednak zalecam ostrożność bo różnie to może wyjść .  Polecam youtube . 
  14. Muszę też wspomnieć o naturalnych metodach pielęgnacji typu  peeling z kawy lub z płatków owsianych , maseczki z jogurtu , bananów , ogórków , okłady chłodzące z herbaty czarnej  na powieki  itp. itd.  
 Podzielcie się koniecznie opinią czy znacie i stosujecie takie triki na oszczędzanie, a może macie własne ?

29 komentarzy:

  1. ja nie umiem oszczędzać na kosmetykach i szczerze mówiąc nie chcę. pracuję 5 dni w tygodniu, wstaję o 6:30 rano więc uważam, ze zasługuję na to żeby czasami kupić sobie coś fajnego. oczywiście staram się ograniczać, np. nie kupię już zadnej maseczki do twarzy zanim nie zuzyję tych ktore mam. ;P

    OdpowiedzUsuń
  2. mądre masz podejście, ja też staram się planować zakupy i szukać, gdzie można je dostać taniej [szczególnie, kiedy chcę zainwestować w jakiś droższy kosmetyk]. zdarza mi się robić zakupy na spontanie, ale staram się tgeo unikać. poza tym przez ostatnie kilka miesięcy zużywałam moje przeogromne zapasy, więc wbrew pozorom powinnam kupować mniej, a nie wydaje mi się, aby było tego aż tak niewiele... niestety, czasami daję się ponieść. na chwilę obecną prawie wyzbyłam się zapasaów, a w każdym bądź razie bardzo je zminimalizowałam i mam zamiar dążyć do minimalizmu kosmetycznego, co samo w sobie uważam za oszczędnosć, nawet jeżeli mamy jeden drogi, ale dobry krem do twarzy

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam podobne podejście jak Ty- też wolę kupić tańszy odpowiednik :)

    lakier jest boski ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. sam maczek by mi w nim wystarczył:)
    Bardzo fajne masz podejście... tez kupuję produkty w cenach promocyjnych i mam balsam do wszyskiego:) Gorzej jak się napatoczę na jakiś lakier do paznokci.. wtedy jest trochę gorzej z rozsądkiem, chociaż drogich i tak nie kupuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fakt , na lakiery nie ma co przepłacać , i tańsze i droższe po pewnym czasie gęstnieją

      Usuń
  5. Ja, zeby przyoszczędzić, zrobiłam sobie zakaz na niepotrzebne kosmetyki na 2 miesiące. Minęły a ja nadal nie mam ochoty nic kupowac ;) A lakier ciekawy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja miałam/mam taki zakaz na lakiery do paznokci

      Usuń
  6. pięknie wygląda;)
    ja także używam tańszych odpowiedników;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dodałabym jeszcze karty na punkty, np. w Super-Pharm :) Czasami okazując ją przy kasie można kupić coś taniej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj zmywanie tego lakieru doprowadziloby mnie do bialej goraczki. Nie cierpie zmywac brokatow.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zmywam metodą na folię aluminiową i schodzi błyskawicznie

      Usuń
  9. Fantastyczny lakier :) Bardzo ładnie prezentuje się na paznokciach :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Niebyt w moim stylu ten top na lakierze ;)
    A rady bardzo przydatne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. śliczny, kupiłabym gdyby nie miał tych srebrnych przecinków

    OdpowiedzUsuń
  12. Już u kilku osób widziałam takie lakiery z takimi czarnymi, kropeczkami. Zjednej strony wyglądają fajnie a z drugiej odnoszę wrażenie że są brudne

    OdpowiedzUsuń
  13. ja mam podobną taktykę do oszczędzania na kosmetykach :D śliczny ten top :) !

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja stosuję te same metody na "przyoszczędzenie" :)
    Tylko jak wejdę do drogerii to niestety za dużo rzeczy wpada mi w ręce :(

    Subskrybuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja staram się opanować w drogerii , zazwyczaj jak idę to mam już upatrzoną promocję lub listę zakupów w głowie ale czasem coś wpadnie przypadkowo (powiedzmy)

      Usuń
  15. Bardzo przydatne sposoby! Chyba też zaczę robic listę i weryfikowac po kilku dniach :)

    Ja ze swojej strony dorzucić mogę: Kallos- maska do włosów, odzywka do ich mycia, żel do golenia nóg i balsam w jednym.
    Oliwka Hipp czy olej winogronowy- nadają się do golenia nóg i nie trzeba potem używać balsamu, można dodać parę kropel do kąpieli również, można nimi oczywiście naolejować włosy, zabezpieczyć końcówki :)
    Takie wielofunkcyjne kosmetyki uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Podoba mi się lakier. Co do oszczędzania to stosuję większość z tych metod :)

    OdpowiedzUsuń

Szanujmy pracę swoją i cudzą, czytajmy !
Komentarze nie związane z artykułem nie będą publikowane.