2013/11/26

dlaczego margaryna to zło


Dziś mam dla Was ciekawy temat , a mianowicie dlaczego tłuszcze roślinne mogą być złe. Jakiś czas temu pisałam o tym że używam masła, do pieczenia, do kanapek a całkiem zrezygnowałam z margaryny i  z tanich olejów spożywczych typu słonecznikowy czy rzepakowy. Moja decyzja była w pełni świadoma i przemyślana a  wpłynęły na nią  m.in. blogi o tematyce zdrowia i odżywiania, pisane przez osoby znające się na temacie oraz na podstawie badań naukowych  . Ja osobiście nie czuję się na siłach aby wyjaśnić dokładnie o co chodzi z tą margaryną i postanowiłam przytoczyć na blogu odpowiedni odnośnik do tematu, myślę że wszystko stanie się jasne po przeczytaniu poniższego artykułu , zapraszam Was do wejścia w odnośnik strony na samym dole .

prof grazyna cichosz

Profesor Grażyna Cichosz o roli tłuszczów rośœlinnych i zwierzęcych w zagrożeniu miażdżycą i nowotworami. 

Obalamy mity!
"Cztery lata pracy, przestudiowałam ponad 600 publikacji z różnych ośœrodków naukowych z całego śœwiata. I aktualnie nie mam cienia wątpliwośœci, że hipercholesterolową teorię miażdżycy wymyœślono w celu zdyskredytowania tłuszczów zwierzęcych i wprowadzenia do diety ludzi znacznie tańszych olejów rośœlinnych oraz margaryn."
 więcej na  http://pokazywarka.pl/margaryna/


7 komentarzy:

  1. Wczoraj czytałam cały ten artykuł i szczerze mówiąc nie wiedziałam że margaryna jest aż w takim stopniu szkodliwa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Do kanapek od zawsze używam tylko i wyłącznie masła.

    OdpowiedzUsuń
  3. to bardzo ciekawe, jednak ze względów ekonomicznych nie zrezygnuję z tańszych odpowiedników gdyż mnie po prostu nie stać na droższe... takie czasy... moje przyjaciółki mają to samo... pracujemy a nie stać nas na lepsze produkty gdyż wszystko jest za drogie i nie starcza na wszystko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślisz że mnie stać ? wcale nie ale na jednym można zaoszczędzić a na innym nie , na zdrowiu niestety nie da się zaoszczędzić , bo dziś kupisz margarynę a jutro wydasz na lekarza , absurdy naszego państwa

      Usuń
    2. Nie byłbym taki pewien czy margaryna jest tańszym odpowiednikiem ... warto porównać cenę kilograma, a jeśli nie jest podana drobniejszym drukiem poniżej ceny jednostkowej opakowania, trzeba dokonać przeliczenia. Nie jest to chyba arcytrudne :) . Niestety nierzadko przekonamy się, że - paradoksalnie - to właśnie masło jest tańsze ! (nie mam tu na myśli porównania np. z "palmą" xD
      Nadmieniam przy okazji, że każdy tzw mix osobiście traktuję jako margarynę

      Pozdrawiam ;)

      Usuń

Szanujmy pracę swoją i cudzą, czytajmy !
Komentarze nie związane z artykułem nie będą publikowane.