2013/11/07

fakty i mity o lokach jakimi karmią nas fryzjerzy

Dziś zupełnie spontaniczny wpis , chyba takie wychodzą mi najlepiej.  Napiszę o moich doświadczeniach ze strzyżeniem włosów i o  kilku kłamstwach jakie usłyszałam od  fryzjerek, które rzekomo się znają bo się  szkolą .  Kilka rad okazało się jednak sprawdzonych , choć pewnie wszystko zależy od typu włosa , tak naprawdę to nikt nie zna lepiej włosów niż ich właścicielki .

No to zaczynamy :



  • Włosów kręconych nie należy mocno cieniować . FAŁSZ ! Ostatnio byłam klientką pewnego salonu gdzie tak mnie obcięli, że włosy miałam ciężkie a loki niestety się prostowały . Męczyłam się z tą fryzurą ze 3 m-ce i w końcu  wróciłam do mocniejszego cieniowania . 
  • Włosy kręcone należy ścinać na  sucho .FAŁSZ/ PRAWDA ! Gdy włosy kręcone są mokre inaczej się układają , fryzjer może je wtedy ściąć za krótko i gdy wyschną okaże się że są nie takie jak być powinny . Gdy jednak obcinałam w domu metodą na 5 kucyków sprawdziły się włosy mokre bo łatwiej nad nimi zapanować . 
  • Do Włosów kręconych nie stosujemy degażówek i brzytwy . PRAWDA! Z biegiem czasu stwierdzam że te 2 narzędzia to zabójstwo dla włosów . Raz, że w salonach mają je zazwyczaj tępe, a dwa, że zazwyczaj nie umieją się nimi posługiwać . 
  • Włosy kręcone należy modelować kremem do loków . I TAK I NIE. Kremy do loków są zazwyczaj tłuste i łatwo z nimi przesadzić , po drugie taki naprawdę dobry krem do loków kosztuje nie mało , można je zastąpić odżywką bez spłukiwania , jedwabiem do włosów lub sprayem zrobionym samodzielnie. 
  • Włosów kręconych nie wolno ścinać za krótko. I TAK I NIE . W moim przypadku  włosy do ramion to więcej  kłopotu bo ciężko je wystylizować . Ale to zależy od typu włosa i skrętu  , należy dobrać długość do indywidualnych potrzeb i mało który fryzjer jest to w stanie wiedzieć jeżeli widzi nasze włosy pierwszy raz . Wyjątkiem są prawdziwi spece w zawodzie, których nie tak łatwo spotkać.
  • Włosów kręconych nie należy dotykać po myciu , nie wolno czesać tylko pozostawić samym sobie . FAŁSZ. Jakim cudem ma to zrobić gdy np. chce użyć suszarki z dyfuzorem ? Włosy muszę dotknąć , ugniatać lub chociaż poodrywać je od podstawy aby nie były smętne . Druga sprawa to grzywka, którą też trzeba jakoś uformować aby nie sterczała. 
  • Włosy kręcone należy suszyć na powietrzu , nie wolno używać suszarki. FAŁSZ! . Długo unikałam suszarki a ta którą miałam w domu faktycznie się do tego nie nadawała . Wszystko zmieniło się po zakupie suszarki z dyfuzorem . Teraz dziwi mnie, że w salonach potrafią nadal suszyć włosy kręcone naciągając je na szczotce . To zbrodnia dla kręconych włosów . 
  • Mój kolor włosów jest nijaki i trzeba go ocieplić.  FAŁSZ ! Głupstwo jakie sprzedał mi wielki Pan Fryzjer znanego salonu , namówił mnie na farbę ciepły brąz czego skutkiem były pasma wypłukujące się na rudo . Teraz zawzięcie trwam przy naturalnym kolorze, bo taki mi pasuje . 

Jestem ciekawa czy Wy też słyszycie takie kłamstwa w salonach ?

19 komentarzy:

  1. O! Świetny wpis!

    Mnie chodzi po głowie wpis o najdziwniejszych rzeczach, jakie fryzjerzy mówią o farbowaniu henną. Fascynuje mnie ich pomysłowość w tym zakresie. ;-)

    A co do kręconych włosów, to sama takie mam i tylko 1 fryzjer w życiu potrafił mi je sensownie obciąć. Reszta w tym wycierające się po kolorowej prasie ekspertki - zupełnie się nie popisała, a wprost przeciwnie, żałuję, że do nich poszłam..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tak samo , mam jedną fryzjerkę i jest to moja koleżanka która nie ma salonu

      Usuń
  2. Doskonały wpis, na pewno skorzystają osoby z kręconymi włosami...

    OdpowiedzUsuń
  3. przydatna notka dla dziewczyn z lokami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. osobiście znam takich 'fachowców fryzjerstwa', że nie mają pojęcia o włosach, ich funkcjach, budowie czy pielęgnacji! niejednokrotnie wiele odpowiedzi znalazłam na włosowych blogach [które zazwyczaj piszą dziewczyny nie związane z zawodem] i okazaly się o wiele bardziej rzetelne, aniżeli mądrości fryzjera...

    OdpowiedzUsuń
  5. no cóż moje włosy są proste:)

    OdpowiedzUsuń
  6. co prawda nie mam kręconych włosów, ale widzę sama kilka mitów:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobrze, że mam proste włosy :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo przydatny wpis, fryzjerzy często wciskają "kity" nie tylko jeśli chodzi o kręcone włosy:). Sama mam proste:)

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie na blogu jest nawt post p.t. FRYZJERZY - NIENAWIDZĘ ICH . Niestety rzeczy ,które wygadują fryzjerzy to jakaś masakra !!! A większość z nich nawet nie umie "przeczytać" (zrozumieć ) skladu kosmetyku ,który tak zachwalają ! ;-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to fakt , szkolą się ale chyba nie w tym kierunku co trzeba ,
      teraz właściwie wszystko jest w internecie , nawet jak obciąć włosy samej, ale jak widzimy salony wcale nie upadają z tego powodu

      Usuń
  10. moje włosy są prostawe, więc nigdy się nie zastanawiałam jakie problemy mają kręconowłose:)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja mam włosy kręcone i słucham tego co do mnie mówią, nie używam stylizacji na gorąco ani suszarek, są wycieniowane.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny wpis :)
    Ja o moich kręconych nigdy się takich rzeczy nie nasłuchałam, ale muszę przyznać, że mam doświadczonego i sprawdzonego fryzjera. Od kilku lat chodzę do tego samego.

    OdpowiedzUsuń
  13. szkoda, że praktycznie wszystkie mity tyczą się włosów kręconych:P

    OdpowiedzUsuń

Szanujmy pracę swoją i cudzą, czytajmy !
Komentarze nie związane z artykułem nie będą publikowane.