2014/01/14

Zanim zapragniesz nowego telefonu

Dziś mam dla Was jeszcze jeden wpis, ostatnio obejrzałam filmik dający wiele do myślenia. 4 dzień za mną chodzi to czego się dowiedziałam . W jaki sposób nasze codzienne zachcianki zaśmiecają świat i niszczą planetę . Ile razy się zastanowię zanim zechcę mieć  nowy telefon czy inny modny gadżet ? Po obejrzeniu tego filmu zmieniam podejście to wielu spraw.  Minimalizm i pragnienie  nabywania rzeczy  dobrej jakości -  to jest to czego nam naprawdę potrzeba.  Nie masy dziadostwa zalewającego nas z każdej strony i tylko dlatego, że jest to modne. Bzdury wciskane nam przez reklamy już dawno przestały mnie martwić. Gdyby tylko tak więcej osób wzięło to sobie do serca. Obejrzyjcie koniecznie :

12 komentarzy:

  1. Jak się chce, to można. :) Szkoda że jest taka niska świadomość i pogoń za nowościami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wolę wydać jednorazowo więcej, ale kupić sprzęt wysokiej klasy i jakości, który posłuży mi na lata, niż np. co 2-3 lata wymieniać laptopa, bo się już do niczego nie nadaje. W naszym domu przestawiliśmy się na sprzęty apple, mimo wysokiej ceny są bezawaryje, a także wykonane z materiałów nadających się do recyklingu (szkło, metal). Oni też mają fajną politykę dotyczącą wymiany sprzętów - jeżeli coś jest wadliwe i oddajesz to w ich sklepi / wymieniasz na nowe to te wadliwe sprzęty nie idą dalej w świat na sprzedaż, tylko są rozkładane i przetapiane na surowiec i wykorzystywane od nowa. Na studiach miałam bardzo fajny film na zajęciach z materiałoznawstwa właśnie dotyczący najnowszych technologii, sprzętów i ich wtórnego zastosowania i recyklingu owych produktów

    OdpowiedzUsuń
  3. A odnośnie tego celowego postarzania niektórych produktów, że po upływie gwarancji nie nadają się do niczego, to z tego co wiem, niektóre europejskie państwa się za to biorą - bodajże Francja zaczęła się temy dość mocno sprzeciwiać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i całe szczęście że ktoś w końcu coś zrobi

      Usuń
  4. Cieszę się,że należę do tej grupy osób,które nie zmieniają za często telefonu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja moj telefon zajadę tak go lubie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. jeśli chodzi o elektronikę to nigdy nie miałam zachcianek i nie podążałam za modą. wiem jednak, że producenci specjalnie produkują sprzęt tak aby po zakończeniu okresu gwarancji psuł się. nie jest to żadną tajemnicą. Mają w tym interes.To oni są winni nadmiernemu konsumpcjonizmowi i i olbrzymiej ilości śmieci a nie użytkownicy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no ale gdyby nie było odbiorców nie było by i produkcji , zresztą Polska to jest chyba czubek góry lodowej , w innych krajach kupuje się jeszcze więcej

      Usuń
  7. a ja się przyznaję, że trochę lubię gadżety i planuję zakup iPada, już niedługo... :( aż mi źle z tym... ale wiadomo, nie przesadzam. mam starego iphone'a, stary tv i nie planuje zmieniac dopoki sie nie zepsują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobrze znać granicę , znam osoby co zmieniają telefon co 3 miesiące bo się im znudził

      Usuń

Szanujmy pracę swoją i cudzą, czytajmy !
Komentarze nie związane z artykułem nie będą publikowane.