2014/02/26

Tłusty czwartek: bułeczki prosto z pieca

Gotowi na tłusty czwartek ? Jak tradycja nakazuje tego dnia mamy się najeść tłusto i do syta. Podobno takie pojedyncze wyskoki żywieniowe nie są szkodliwe więc ja mam zamiar zjeść przynajmniej 2 pączki z lukrem i to takie z piekarni. Nie będę patrzeć czy zdrowe czy nie bo i tak na codzień takich nie jadam. Trzeba jakoś solidnie pożegnać ten przydługi nieco karnawał .
Mam jednak dla Was zdrowszą alternatywę pączków, coś w rodzaju słodkich bułeczek. Można  zrobić z mąki białej i dosypać otrębów. W zamian cukru użyć coś innego (np. stewie lub xylitol) i mamy całkiem fit bułeczki, które na pewną nam nie zaszkodzą i nie będzie po nich zgagi . Przepis zagarnęłam od Margarytki.
Serdecznie polecam Wam jej bloga, przepisy wszystkie się udają .
A to moje pączki/ bułki, jest ich sporo ale można przechowywać w zamrażalniku. Po wyjęciu jak świeże.
 Przepis jest TUTAJ.

A jak u Was z tłustym czwartkiem ? Zaszalejecie ?

13 komentarzy:

  1. Nie przepadam za pączkami. Jedyne jakie lubię to te z bitą śmietaną i kokosem.

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja bym chapnęła faworkiii, mniaam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też bardzo chętnie ale nie mam gdzie kupić

      Usuń
  3. Mmmm ja planuje zjeść pączka z bitą śmietaną:D uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mmm, szkoda, że u mnie takich nie mają

      Usuń
  4. Planuję zjeść jednego pączka ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie pączki już są w trakcie produkcji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi niestety nie chce się robić, a bułeczki już zjedzone

      Usuń
  6. Smakowite te bułeczki :) Ja na pewno pączka zjem! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. właśnie przytachałam do domu sporą porcję pączków, nie wiem co na to moja duża dupencja
    całuski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spoko, dziś nie idzie w tył nic bo to tradycja

      Usuń

Szanujmy pracę swoją i cudzą, czytajmy !
Komentarze nie związane z artykułem nie będą publikowane.